تاکید چین به تشدید تلاش «سازمان شانگهای» برای صلح و بازسازی افغانستان

شی جین پینگ، رئیس جمهور چین در هجدهمین نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در شهر چینگداو چین، رهبران این کشورها را به تشدید تلاش ها برای تامین صلح و بازسازی افغانستان فرا خواند.

تاکید چین به تشدید تلاش «سازمان شانگهای» برای صلح و بازسازی افغانستانبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، شی جین پینگ، رئیس جمهور چین در هجدهمین نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در شهر چینگداو چین، رهبران این کشورها را به تشدید تلاش ها برای تامین صلح و بازسازی افغانستان فرا خواند.

رئیس جمهور چین تاکید کرد تا کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در راستای تحقق برنامه دو ساله (۲۰۱۹ — ۲۰۲۱) برای مبارزه با تروریسم، جدایی طلبی و افراط گرایی، به‌طور فعالانه تلاش نموده و همچنین ماموریت صلح و تمرینات بین‌المللی نظامی و فناوری جهت تقویت پنانسیل‌های دفاعی این کشورها را ادامه دهند.

قابل ذکر است که افغانستان در حال حاضر عضو ناظر سازمان همکاری شانگهای می باشد.

هجدهمین نشست سران کشورهای عضو سازمان شانگهای با اشتراک رهبران کشورهای عضو دایمی این سازمان و همچنین رهبران کشورهای عضو ناظر به مدت دو روز برگزار شد.

محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان نیز در راس هیاتی عالیرتبه دولتی برای شرکت در این نشست به شهر چینگداو رفته است.

رئیس جمهور افغانستان علاوه بر سخنرانی در جلسه عمومی این سازمان، با رهبران کشورهای مختلف چون ایران، ازبکستان و تاجکستان دیدار و گفتگو نمود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار