مدیر جهاد کشاورزی شوش از کسب رتبه اول تولید گندم در کشور توسط این شهرستان با تولید بیش از 250 هزار تن گندم با وجود خشکسالی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علیرضا ملک زاده، مدیر جهاد کشاورزی شوش با اشاره به تولید 270 هزار تن گندم در سال زراعی جاری در این شهرستان بیان داشت: 215 هزار تن گندم خوراکی و 21 هزار تن گندم بذری از کشاورزان این شهرستان خریداری شد و بخشی از محصول گندم تولیدی در شوش به صورت خود مصرفی توسط کشاورزان مصرف می گردد.

وی مقدار محصول گندم برداشت شده را از سطح 62 هزار هکتار مزارع طرح محوری عنوان و تصریح کرد: از هر هکتار مزرعه به طور متوسط حدود 3.5 تن گندم برداشت شده است.

ملک زاده با بیان اینکه میزان تولید محصول گندم در شهرستان شوش بدلیل خشکسالی نسبت به سال زراعی گذشته کاهش نشان می دهد، اظهار داشت: با وجود این شرایط همچنان کشاورزان این شهرستان در تولید گندم در کشور رکورد دار هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شوش کاهش بارندگی و وقوع خشکسالی را علت کاهش تولید محصول گندم در شهرستان شوش در سال زراعی جاری نسبت به سال زراعی گذشته عنوان و اذعان کرد: میزان تولید گندم خوراکی و بذری در سال گذشته 318 هزار تن بوده است.

این مقام مسئول در ادامه افزود: کشاورزان شوش در سال زراعی جاری خسارات زیادی را به دلیل تامین نشدن آب کافی برای آبیاری مزارع، ریزگردها، سرمای شدید اوایل فصل کشت، گرمای ناگهانی اواخر سال گذشته در کنار خشکسالی و توفان فروردین ماه متحمل شدند.

علیرضا ملک زاده بیان کرد: تنها در توفان اواخر فروردین ماه سال جاری به بیش از 21 هزار هکتار از مزارع گندم شوش بین 10 تا 25 درصد خسارت وارد آمد.

انتهای پیام/گ

شوش رکورد تولید گندم در کشور را شکست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.