مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: استفاده از ارقام اصلاح شده مقاوم به بیماری برق زدگی، خسارت مزارع نخود را کاهش می دهد.

کشت نخود در بیش از 160هزار هکتار اراضی استان کرمانشاه /خسارت صددر صدی برق زدگی به مزارعبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛  فرهاد شریفی مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت:امسال در استان کرمانشاه 142 هزار هکتار نخود بهاره و 20هزار هکتار نخود پاییزه کشت گردید که بدلیل افزایش بارندگی ها و بالا رفتن میزان رطوبت در ابتدای سالجاری، برخی از مزارع نخود بهاره که شرایط بیماری را داشته و بموقع سپاشی نشده بودند تا صددرصد خسارت دیدند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه خسارت بیماری برق زدگی بسیار بالاست و می تواند 100درصد خسارت وارد کند، بیان کرد: عامل بیماری برق زدگی نوعی قارچ است که تنها راه پیشگیری از آن استفاده از ارقام مقاوم و سمپاشی به موقع مزارع می باشد.

شریفی افزود: این بیماری در کشت نخود پاییزه کمتر بوده زیرا ارقام نخود پاییزه اصلاح شده و مقاوم به بیماری هستند و به همین دلیل خسارت بیماری در آنها در حد صفر بوده است.

انتهای پیام/ز

خسارت بیماری برق زدگی بسیار بالاست

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.