در حالی رئیس‌جمهور آمریکا خود را برای برگزاری مذاکرات هسته‌ای با کره شمالی آماده می‌کند که مشاور نزدیک با تخصص هسته‌ای ندارد.

مذاکره ترامپ با کیم جونگ اون درباره مسائل هسته‌ای بدون داشتن مشاور متخصصبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز، در حالی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا خود را برای برگزاری مذاکرات هسته‌ای با کره شمالی آماده می کند که مشاور نزدیک با تخصص هسته ای ندارد و این خود یکی از نمونه های بارز در حاشیه قرار گرفتن علم در تبیین سیاست های آمریکا است.

پایگاه اینترنتی روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشت دونالد ترامپ خود را برای گفتگو با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی درباره خلع سلاح هسته ای این کشور در حالی آماده می کند که وی باید این گفتگوها را بدون کمک مشاور علمی کاخ سفید یا مشاور متخصص در امور هسته ای انجام دهد.

دونالد ترامپ در واقع نخستین رئیس جمهور آمریکا از سال 1941 است که هنوز مشاور علمی و متخصص را منصوب نکرده است؛ سمتی که در جریان جنگ دوم جهانی برای راهنمایی و مشاوره به رئیس جمهور در امور تخصصی از موضوعات مربوط به جنگ افزارهای هسته ای گرفته تا بیماری های همه گیر جهانی شکل گرفت.

افرادی که در مذاکرات هسته‌ای گذشته شرکت داشته‌اند، می گویند عدم حضور چنین مشاور کارشناس و متخصص در این مذاکرات می تواند در یکی از سنگین ترین موضوعات دیپلماتیک در دوره ریاست جمهوری ترامپ به لحاظ تاکتیکی به ضرر وی تمام شود.

فقدان چنین کارشناسان علمی و متخصص در کاخ سفید خود یکی از نمونه های تغییرات قابل توجه در دولت ترامپ است: در حاشیه قرار گرفتن علم در تبیین سیاست های آمریکا. هیچ کارشناس متخصص و دانشمندی در وزارت امور خارجه آمریکا وجود ندارد؛ جایی که علم برای امور سیاست خارجی نظیر امنیت سایبری و پدیده گرم شدن جهانی آب و هوا نقش محوری را ایفا می کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار