نخستین آزمایشگاه تشخیص محصولات تراریخته شمال شرق کشور توسط استاندار خراسان رضوی در موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی در مشهد به بهره برداری رسید.

افتتاح نخستین آزمایشگاه تشخیص محصولات تراریخته شمال شرق کشوربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، علی رضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی با اشاره به اهمیت موسسه پژوهشی علوم و صنایع و نیز این آزمایشگاه گفت: با توجه به اینکه خراسان رضوی از قطب‌های تولیدات کشاورزی و صنایع غذایی کشور است ، ارتباط شبکه دانشگاه‌ها با این موسسه و نیز بخش‌های اجرایی  بسیار مهم است.

وی افزود: این امر به ارتقا توان و ظرفیت استان و ایجاد ارزش افزوده بیشتر کمک می‌کند وضمن آنکه وجود آزمایشگاه مربوطه به حفظ سلامت جامعه کمک موثری می‌کند.

رشیدیان گفت : پژوهشکده علوم و صنایع غذایی با زمینه‌ها ، امکانات ، محققان و اساتید متخصص و دانشمند در حوزه علوم و صنایع غذایی ، فرصتی ارزشمند  است که باید از آن در بخش فرآوری مواد و صنایع غذایی بهره برد.

رئیس موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی هم با بیان اینکه ایران وارد کننده محصولات تراریخته به ویژه دانه‌های روغنی است افزود: این آزمایشگاه با هدف تشخیص محصولات تراریخته و ارائه گزارش به سازمان‌های نظارتی به عنوان آزمایشگاه همکار فعالیت می‌کند.

وی با تاکید بر تشخیص محصولات تراریخته گفت: به علت نبود تضمین کافی برای ایمنی مواد غذایی تراریخته و از طرفی عدم تایید مضرات احتمالی مصرف این محصولات در مطالعات انجام شده، اجماع نظر در خصوص مزایا یا معایب مصرف این محصولات وجود ندارد و بر این اساس دولت مکلف به برچسب گذاری محصولات تراریخته برای آگاهی بخشی به مصرف کنندگان شده است.

انتهای پیام//ح. ص
 


شروع به کار آزمایشگاه تشخیص محصولات ترارریخته در مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.