معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری گفت: امسال برای اولین بار یک میلیارد دلار فاینانس برای گرفتن وام از بخشهایی مانند صندوق توسعه اسلامی و سازمان جایکای ژاپن برای تجهیز آزمایشگاههای دانشگاههای کشور در نظر گرفته شده است .

تجهیز آزمایشگاه دانشگاه های کشور با تزریق وام یک میلیارد دلاریبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، حسین عسکریان ابیانه در مراسم آغاز عملیات اجرایی کتابخانه و مرکز اطلاع رسانی دانشگاه نیشابور افزود: بازپرداخت این وام بر عهده دولت خواهد بودو در قانون بودجه امسال علاوه بر اعتبارات ملی، از طریق شوراهای اداری استان اعتبارات استانی نیز به دانشگاهها اختصاص می یابد.

وی با اشاره به بدهی چهار هزار میلیاردی دانشگاه ها به پیمانکاران عنوان کرد: حدود 2میلیون متر مربع طرح عمرانی در قالب حدود 2 هزار طرح، با پیشرفت بیش از 70درصد در دانشگاههای کشور داریم که برای تکمیل آن حدود 10 هزار میلیارد ریال نیاز است.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: حدود یک میلیون و100 متر مربع از این طرحها از محل اعتبارات دولتی و بقیه از محل درآمدهای غیر دولتی، مشارکتهای مردمی و خیران ساخته می شود.

عسکریان با بیان نیاز سالانه به استخدام حدود 2هزار نفر برای هیات علمی گفت: طبق استانداردهای وزارت علوم باید برای هر 20 دانشجو یک عضو هیات علمی وجود داشته باشد که هم اکنون تعداد اعضای هیات علمی دانشگاههای کشور 31 هزار نفر است از این رو استخدام نیروی انسانی در آموزش عالی به جز در بخش آزمایشگاهی و کارگاهها ممنوع است.

گفتنی است مجتمع آموزش عالی نیشابور با چهار دانشکده هنر، ادبیات و علوم انسانی، علوم پایه و فنی مهندسی و 110 عضو هیات علمی، بیش از 2 هزار دانشجو در32 رشته کارشناسی و کارشناسی ارشددارد.

انتهای پیام//ح.ص
 


آغاز ساخت کتابخانه و مرکز اطلاع رسانی دانشگاه نیشابور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.