صدراعظم نوری گفت: عوارض حاصل از قطع اشجار به خرید باغ اختصاص نیافته است.

عوارض قطع اشجار به خرید باغ اختصاص نیافته استبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ زهرا صدراعظم‌ نوری عضو شورای شهر تهران‌ در شصت و هشتمین جلسه شورای شهر تهران که امروز(یکشنبه) برگزار شد، در تذکری‌ به شهردار تهران با اشاره به بند (ب) تبصره 8 بودجه سال 98 شهرداری تهران در خصوص درآمد حاصل از ردیف 160308 با عنوان وصول جرایم‌ قانون حفظ و گسترش فضای سبز تهران اظهار کرد: این رقم 100 درصد تخصیص‌ یافته قلمداد می‌شود و سازمان بوستان‌‌ها و فضای سبز مکلّف‌ است، درآمد مذکور را فقط در ردیف‌ 301024572 با عنوان تملّک‌ و احیای باغات با اولویت‌ مناطق 7، 9، 10، 11، 17 و 20 به مبلغ 20 میلیارد تومان هزینه‌ کند.

رئیس‌ کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با اشاره به گزارش‌های دریافتی‌ گفت: میزان تحقق درآمد حاصل شده از ردیف‌ مذکور طی دو ماه ابتدای سال جاری، مبلغ‌ 65 میلیارد ریال است.

وی افزود: با گذشت نزدیک به 3 ماه از سال جاری، اقدامات لازم جهت تخصیص‌ این درآمد به سازمان بوستان‌ها و فضای سبز تهران جهت تملّک‌ و احیای باغات با اولویت‌های گفته شده، انجام نشده است.

صدراعظم نوری با بیان اینکه در سازمان آتش‌ نشانی و خدمات ایمنی تمامی درآمد حاصل از عوارض ایمنی ساختمان‌ها از تاریخ یکم تیر ماه 96، به طور مستقیم به حساب سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی واریز شده است، تصریح کرد: تا قبل از تاریخ مورد اشاره در 3 ماهه اول سال 96، به دلیل عدم واریز مستقیم‌ عوارض موصوف‌ به حساب سازمان علی رغم‌ وصول مبلغ 299 میلیارد ریال، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی بهره‌ای از عوارض مورد وصول نداشته است.

وی با بیان اینکه مبلغ وجه واریزی طی 9 ماه از تاریخ یکم تیرماه تا 29 اسفند ماه 96، مبلغ یک‌ هزار و 160 میلیارد ریال بوده است، گفت: این مبلغ از ابتدای امسال تاکنون مبلغ 197 میلیارد ریال است که به صورت مستقیم به حساب سازمان واریز شده و سازمان آتش نشانی به میزان دریافتی‌ حاصله‌ در حال انجام مأموریت‌های محوله‌ است.

صدراعظم نوری با اشاره به مصوبه شورای پنجم برای ایجاد شفافیت‌ و انضباط‌ مالی در لایحه بودجه 97، گفت: بر این اساس تمام واحدها، مناطق‌، سازمان‌ها، شرکت‌های تابعه و مؤسسات وابسته به شهرداری تهران وظیفه‌ دارند تمامی منابع درآمدی خود را مستقیم‌ به حساب‌های درآمدی خزانه شهرداری واریز کنند.

وی خاطرنشان کرد: از شهردار تهران انتظار دارم ضمن تأکید بر شفافیت، ساز و کاری ترتیب دهد که درآمد حاصل از عوارض و جرایم‌ موصوف‌ به موقع به سازمان بوستان‌ها و فضای سبز جهت تملّک‌ باغات در مناطق 6گانه تخصیص یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار