نتایج یک بررسی نشان می‌دهد تروریسم در سال‌های اخیر به اقتصاد انگلیس بیشتر از اقتصاد کشور‌های دیگر اتحادیه اروپا ضربه زده است.

ضربه جبران‌ناپذیر تروریسم به اقتصاد انگلیسبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی بلفاست تلگراف نوشت: بررسی‌ها نشان می دهد انگلیس در فاصله سال های 2004 تا 2016، چهل و سه میلیارد و هفتصد میلیون یورو (سی و هشت میلیارد و سیصد میلیون پوند) از تولید ناخالص داخلی خود را به علت خسارات فعالیت های تروریستی از دست داده است.

این بالاترین رقم در میان همه کشورهای اتحادیه اروپاست و پس از انگلیس، فرانسه بیشترین خسارت را از فعالیت های تروریستی متحمل شده است. میزان خسارت های فرانسه، چهل و سه میلیارد یورو (سی و هفت میلیارد و هفتصد میلیون پوند) بوده است. اندیشکده آمریکایی "رند اروپا" در گزارش خود هزینه های بالقوه مرتبط با موج حملاتی را که سال گذشته در انگلیس روی داد, اعلام کرده است.

در این گزارش اعلام شد حوادث در وست مینیستر، منچستر، لاندن بریج، فینزبوری پارک و پارسونز گرین احتمالا موجب زیان در تولید اقتصادی به میزان حدود سه و نیم میلیارد یورو (سه میلیارد و صد میلیون پوند) شده است.

مارکو هافنر اقتصاددانی که مسئولیت این بررسی را به عهده داشته است، گفت:" علاوه بر ویرانی های فیزیکی و مشکلات روحی، با تاثیر منفی رشد اقتصادی در کشورهایی روبرو هستیم که حملات تروریستی در آنها روی می دهد. اگر این موضوع را به یاد داشته باشیم که حملات تروریستی به ندرت در اروپا روی می دهد، خسارات تولید ناخالص داخلی به اقتصادهای ملی، قابل توجه است."

یک پیام روشن در این گزارش این است که فعالیت های تروریستی می توانند به طیفی از تاثیرات روانی منجر شوند که این به معنای آن است که افراد و شرکت ها، رفتارهای اقتصادی خود را تغییر می دهند. مثلا، برخی افراد ممکن است برای آینده ارزش کمتری قائل شوند و بیشتر در لحظه زندگی کنند. این تاثیرات می توانند بر نحوه مصرف و پس انداز تاثیر بگذارند و بالقوه موجب افزایش مصرف، کاهش پس اندازها و میزان سرمایه گذاری شرکت ها شوند.

تروریسم بر رشد اقتصادی اروپا تاثیر منفی دارد. بر اساس این بررسی مشخص شد به طور کلی برای اتحادیه اروپا، تروریسم حدود 180 میلیارد یورو یا 158 میلیارد پوند هزینه در برداشته است.

انتهای پیام/

زیان مالی انگلیس از فعالیت‌های گروه‌های تروریستی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار