۸۲ هزار نفر در مازندران تاکنون از بیمه روستایی و عشایری بهره‌مند شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر نوعی بیمه دولتی است که از سال ۸۳ به تصویب هیات دولت رسید و صندوق بیمه روستایی و عشایر که وابسته به وزارت رفاه و تامین اجتماعی است از سال  ۸۴  تا به امروز بیش از ۳هزار کارگزار در کشور دارد.  

۸۲ هزار مازندرانی زیر چتر بیمه روستایی و عشایری

خدمات تامین اجتماعی به روستاییان و عشایر

ارائه خدمات تامین اجتماعی به ویژه گسترش نظام بیمه با اولویت توسعه منابع انسانی از بین بردن فقر، بهبود زیرساختار‌های اقتصادی و حفاظت از محیط زیست و در نتیجه توسعه اقتصادی و اجتماعی بخش کشاورزی روستایی از ابزار موثر برای کاهش فاصله روستایی و شهری و گسترش عدالت اجتماعی به اثبات رسیده است.

۸۲ هزار مازندرانی زیر چتر بیمه روستایی و عشایری

به گفته کارشناسان بیمه تامین اجتماعی، افزایش بازدهی نیروی کار، جلوگیری از مهاجرت بی رویه روستاییان به شهر‌ها، توسعه روش‌های نوین کشاورزی و بهره برداری بهینه از منابع تولید و در نهایت دست یابی به هدف‌های توسعه بخش کشاورزی و تا حدی زیادی در گرو توسعه نظام بیمه در جامعه روستایی است.

باتوجه اهمیت بیمه اجتماعی کشاورزان روستایی و عشایری در دستور کارقرار گرفت.

زیر پوشش ۸۲ هزار نفر در مازندران تاکنون بیمه روستایی و عشایری

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  ابراهیمی مدیر بیمه روستایی و عشایری مازندران جامعه هدف این بیمه در استان را ۷۳۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: ۸۲ هزار نفر در مازندران تاکنون زیر پوشش بیمه روستایی و عشایری قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۳ درصد جامعه هدف استان زیر پوشش این بیمه قرار گرفتند، گفت: استان رتبه بیستم کشور در این زمینه را دارد.

ابراهیمی افزود: مازندران پارسال با جذب و بیمه کردن ۱۴ هزار نفر رتبه اول کشور در حوزه جذب را کسب کرد.

مدیر بیمه روستایی و عشایری مازندران یکی از چالش‌های بیمه روستایی و عشایری استان را تعداد زیاد کارگزاری و کارگزار بودن دهیاری‌ها اعلام کرد و افزود: برای اصلاح این شیوه تعداد کارگزاران بیمه از ۲۰۴ کارگزار به ۱۰۰ کارگزار کاهش پیدا کرد.

وی گفت: با هماهنگی فرمانداران و بخشداران مناطق کارگزاران بخش خصوصی معرفی و برای فعالیت انتخاب می‌شوند.

۸۲ هزار مازندرانی زیر چتر بیمه روستایی و عشایری

وی افزود:بروشور‌های تبلیغاتی برای معرفی این بیمه تهیه و بزودی در اختیار روستاییان قرار می‌گیرد.

ابراهیمی گفت: ۳۸ هزار فرش باف استان زیر بیمه تامین اجتماعی بودند که بنا به دلایلی ۲۰ هزار نفر از این بیمه خارج شدند و بیمه روستایی و عشایری با قبول سابقه این افراد آن‌ها را زیر پوشش قرار داده است.

یکی دیگر از چالش‌ها را ناآگاهی جامعه روستایی و عشایری از مزایایی این بیمه اجتماعی کشاورزان روستایی و عشایری است

یکی از کشاورزان روستایی گفت : سالیانه بیمه پرداخت می‌کنم بازنشستگی دارد بیمه‌ای خوب هست و آینده تضمین می‌کند .

 

۸۲ هزار مازندرانی زیر چتر بیمه روستایی و عشایری

 

یکی دیگر از کشاورزان روستایی گفت: ۱۳ سال از بیمه عشایری پرداخت می‌کنم از ۱۰۰ هزار تومان شروع کردم و سالانه۴۳۰ هزار تومان پرداخت می‌کنم بیمه‌ای خوبی هست.

 

۸۲ هزار مازندرانی زیر چتر بیمه روستایی و عشایری

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، ابراهیمی مدیر بیمه روستایی و عشایری مازندران گفت: همه روستائیان و عشایر، شاغلان فصلی، زنان خانه‌دار روستایی و عشایری، ساکنان و رانندگان حمل بار و مسافربر بین‌شهری در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر می‌توانند عضو این صندوق شوند.

وی افزود: متقاضیان بیمه روستایی و عشایری می‌توانند با پرداخت سالانه ۲۴۰ هزار تا ۵۴۰ هزار تومان حق بیمه یک سال سابقه بیمه اجتماعی برای خود ایجاد کنند.

وی گفت: حق بیمه افراد در دو قسط نیز قابل پرداخت است.

۸۲ هزار مازندرانی زیر چتر بیمه روستایی و عشایری

مدیر بیمه روستایی و عشایری مازندران با بیان اینکه طرح ده گردشی برای تبلیغ این بیمه در نظر گرفته شده است، افزود: کارگزاران این بیمه موظف هستند هر روز با حضور در یکی از روستا‌ها این بیمه را به روستاییان و متقاضیان معرفی کنند.

در واقع توسعه خدمات بیمه‌های اجتماعی روستاییان و عشایران شامل از کارافتادگی، فوتی و پیری است که تامین امنیت اقتصادی جمعیت فعال بخش کشاورزی، تامین نیاز‌های اقتصادی، درمانی و بهداشتی کشاورزان، تامین نیروی انسانی سالم برای توسعه صنعتی کشور و کمک موثر در توزیع عادلانه ثروت از مهم‌ترین ویژگی‌های است که کشاورزان روستایی و عشایری عضویت در صندوق بیمه اجتماعی این امکان فراهم کرده تا آرامش خاطر نسبت به آینده خود داشته باشند.

گزارش سکینه رستمی آله خیلی

انتهای پیام /ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.