شبکه فرانس ۲۴ پیش بینی کرد ایران به زودی یکی از اعضای اصلی سازمان همکاری شانگهای شود.

فرانس ۲۴: ایران به زودی عضو سازمان همکاری شانگهای می‌شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان،  شبکه فرانس ۲۴ پیش بینی کرد ایران به زودی یکی از اعضای اصلی  سازمان همکاری شانگهای شود.

خبرنگار این شبکه در شانگهای درباره مذاکرات نشست سران سازمان همکاری شانگهای گفت: این مذاکرات بیشتر درباره مبارزه با تروریسم، مسائل دفاعی در مرزها، همکاری نظامی و تاسیس یک آژانس بزرگ مبارزه با مواد مخدر بین هشت عضو اصلی سازمان خواهد بود.

وی افزود: این نشست در واقع نوعی پیمان ناتو برای کشور‌های شرقی است. این کشور‌ها که ۴۰ درصد جمعیت جهان و ۲۵ درصد تولید ناخالص جهانی را در اختیار دارند خواهان همکاری‌های اقتصادی بیشتری هستند. به همین منظور احتمالا در این نشست تاسیس بانکی منطقه‌ای برای توسعه اعلام می‌شود. این نشست که هم زمان با برگزاری نشست سران گروه هفت در کانادا برگزار می‌شود می‌تواند برنامه جدیدی هم داشته باشد: ایجاد توازن مجدد قوا بین غرب و شرق.

این خبرنگار درباره حضور حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، به عنوان میهمان ویژه نشست سازمان همکاری شانگهای و هدف او از حضور در این نشست گفت: بله او میهمان ویژه این نشست است. هر چند امسال ایران به عنوان عضو ناظر در این نشست حضور دارد، اما شکی نیست که به زودی وارد این سازمان می‌شود.

او در ادامه گفت: از زمان اعلام خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ایران، تهران در جنگ آشکار با واشنگتن است. بنابراین حسن روحانی در پی حمایتی دیپلماتیک از سوی روسیه و مهمتر از آن از سوی چین است. چین از امضا کنندگان این توافق است و بار‌ها اعلام کرده است تهران را رها نخواهد کرد. با توجه به این که چین اولین شریک تجاری ایران است، پکن می‌خواهد جای خالی آمریکا را پر کند. ضمن اینکه می‌دانیم شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، قرار است گفتگو‌هایی خصوصی با حسن روحانی داشته باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: برجام ، چین ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Italy
ناشناس
۰۲:۳۱ ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
عضویت ایران خیلی میتونه خوب باشه. مشکل ایران همیشه این بوده که بصورت فردی و نه گروهی و بدون ائتلاف با چند کشور دیگر مؤثر در صحنه بین المللی تصمیم گیری میکند به همین دلیل براحتی مورد اتهام و یا حتی تحریم قرار میگیرد. بنظر من ایران هم باید همچون کشورهای اروپایی برای تصمیم گیریهای مسائل بین المللی برای خود شرکای مؤثر پیدا کند تا براحتی مورد ظلم و اتحام دروغین دیگر کشورها قرار نگیرد.
آخرین اخبار