سفیر افغانستان در چین از تلاش کشورش برای کسب عضویت کامل در سازمان همکاری شانگهای خبر داد.

درخواست افغانستان برای عضویت کامل در سازمان همکاری شانگهایبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، جانان موسی زی -- سفیر افغانستان در چین -- از تلاش کشورش برای کسب عضویت کامل در سازمان همکاری شانگهای خبر داد.

جانان موسی زی گفت: «اگرچه در حال حاضر افغانستان نقش ناظر در سازمان همکاری شانگهای دارد، اما برای کسب عضویت دایم در این سازمان تلاش می‌کند.»

وی با اشاره به همکاری کابل در طرح‌ها و اهداف و مسئولیت‌های این سازمان و همچنین حمایت از اصول وساختار این سازمان افزود بدون شک هدف اصلی افغانستان از عضویت کامل در سازمان همکاری شانگهای همکاری و توسعه بیشتر این سازمان با همکاری نزدیکتر بین کشور‌های عضو این سازمان است.

وی ابراز امیدواری کرد کشورش در کوتاه مدت بتواند به عضویت کامل این سازمان درآید. موسی زی خاطر نشان کرد عضویت هند و پاکستان در این سازمان در سال ۲۰۱۷ شرایط مناسبی در پی داشته و اکنون کابل خواستار بهره‌مند شدن از آن است.

این دیپلمات برجسته افغانستان معتقد است همکاری کشور‌های عضو این سازمان می‌تواند نقش موثری در رفع چالش‌ها و موضوعات حساس در منطقه ایفا کند.

سفیر افغانستان در چین تصریح کرد کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگ‌های به منظور مقابله با چالش‌ها و مشکلات منطقه در آینده از امکانات یکسانی برخوردارند. از این رو، در چارچوب شرایط و مقررات همکاری‌ها در شانگهای اعضای این سازمان می‌توانند اختلافات موجود شامل تنش‌های مناسبات پاکستان و افغانستان را برطرف کنند.

افغانستان در سال ۲۰۱۲ به عنوان عضو ناظر در سازمان همکاری‌های شانگهای در آمد و سه سال پس از آن درخواست عضویت کامل را به این سازمان ارائه کرد.

انتهای پیام/

افغانستان خواهان عضویت کامل در سازمان همکاری شانگهای است

برچسب ها: افغانستان ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار