نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی درباره حاشیه های ایجاد شده درباره عملکرد رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گفت: من در زمینه مسائل اجرایی دخالتی نمی کنم و هنوز ارزیابی در این باره نکرده ام.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حمیدرضا فولادگر نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: در روز گذشته مردم با همه مشکلات موجود در کشور به دلیل اعتقاد به آرمانهای جمهوری اسلامی پای دفاع از مظلومان ایستادند و در راهپیمایی روز قدس شرکت کردند و این مسئولیت مسئولان را سنگین تر می کند.

وی با بیان اینکه ما باید از این حضور مردم این استفاده را بکنیم که مردم شایسته خدمت بیشتر هستند، افزود: پیام این حضور مردم این است که انقلاب اسلامی همان راهی که امام بنیان نهاد را باید ادامه دهد و مردم هنوز هم همان مطالبات را دارند.

حمایت از صنایع دستی را به تصویب رساندیم

رئیس کمیسیون نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما در سه ماه اخیر طرح های مختلفی داشتیم که یکی از آنها طرح حمایت از صنایع دستی بود که امیدواریم هرچه سریعتر ابلاغ شود، همچنین در زمینه خودرو سازی طرح هایی را داریم که در طول یک برنامه 5 ساله تعرفه ها را تدریجی کاهش دهد و خودروسازی ملزم شود تا کیفیت خود را افزایش دهد هرچند این طرح مخالف هایی هم دارد.

وی خود را مخالف ماندن تعرفه ها یا برداشتن دفعی تعرفه واردات خودرو دانست و ابراز کرد: ما نباید یک بالش نرم زیر سر خودروساز بگذاریم تا به فکر پیشرفت نباشد و مردم مجبور باشند هر خودرویی را بخرند اما برداشتن دفعی تعرفه این صنعت را ورشکست می کند و بیکاری را افزایش می دهد و باید این صنعت از وضعیت خصولتی خارج شود و به طور کامل خصوصی شود.

فولادگر درباره تحریم های جدید آمریکا با بیان اینکه شرکت های اروپایی به دنبال قطع رابطه با صنایع ایران هستند و این در حالی است که هم در دولت یازدهم و هم در دولت دوازدهم ما این را بارها به دولت متذکر شدیم که تضمین کافی را بگیرید اما گرفته نشد، گفت: این به ما نشان می دهد که در زمینه قرارداد های بین المللی باید با دقت بیشتری رفتار کنیم تا با چنین مشکلاتی برخورد نکنیم.

تحریم های جدید قلب تولید ملی را نشانه گرفته است

وی با اشاره به اینکه در تحریم های جدید ما در واردات خودرو تحریم نیستیم اما برای واردات تکنولوژی ساخت تحریم می شویم، بیان کرد: این یعنی تحریم های آمریکا تولید ملی را هدف داده است و باید مراقب باشیم با طرح افزایش کیفیت تولید ملی بازار داخلی را برای واردات هموار نکنیم تا تولید داخلی ما ورشکست شود.

فولادگر ابراز کرد: در تحریم های جدید ما مجاز به خرید خودروی خارجی هستیم اما در انتقال تکنولوژی و خرید قطعات تحریم هستیم یا در زمینه هواپیما برای خرید هواپیماهای ملخی تحریم نیستیم چراکه خود توانایی تولید آن را داریم اما در خرید هواپیمای بویینگ یا ایرباس تحریم هستیم.

یزد پاسخ دهد؛ چرا مصرف آب شرب این استان دو برابر حد طبیعی است؟/ یک چهارم آب زاینده رود گم می شود

این نماینده مجلس درباره مسئله آب اشاره کرد: همه دولت ها در طول سالهای گذشته در بحث آب به ما لطمه زده اند، طرح انتقال آب به یزد در دولت سازندگی بود اما با شرط تأمین آب از تونل سوم کوهرنگ بوده است، شرطی که در دولت اصلاحات بدون این شرط اجرا شد؛ از سوی دیگر آمارهای مصرف نشان می دهد که یزد دو برابر مصرف معمول آب استفاده می کند و گزارش هم نمی دهند که این مازاد کجا مصرف می شود.

وی با بیان اینکه خشکسالی مزید بر علت مشکلات آبی امروز است اما عامل اصلی تصمیم های دولت های گوناگون بوده است، گفت: امسال اگر بارندگی های این چندماه نبود با فاجعه مواجه بودیم اما نباید غافل شد که از حدود 20 متر مکعب بر ثانیه آب خروجی از سرچشمه کوهرنگ، ما حدود 10 متر مکعب بر ثانیه برداشت آب داریم که از این میزان دست کم نیمی از آن غیرمجاز است و باید این تبعیض رفع شود؛ چراکه با این روند نه تنها کشاورزی که زندگی و حیات رو به نابودی می رود.

فولادگر در پایان از مدیریت شهری درخواست کرد که نگذاریم گرایش های سیاسی و بحث های آن بر خدمت و پیشرفت پروژه های عمرانی غلبه پیدا کند چراکه این واقعیت است که در این ماه ها روند پروژه های عمرانی در شهر کاهش یافته است.

وی همچنین درباره حاشیه های ایجاد شده درباره عملکرد رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ابراز کرد: من در زمینه مسائل اجرایی دخالتی نمی کنم و هنوز ارزیابی در این باره نکرده ام.

 

انتهای پیام/س

اظهار نظر فولادگر در خصوص آخرین وضعیت استان اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار