رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر شیراز گفت: تعدادی مینی‌بوس در سال جدید برای مسیر‌های کم مسافر خریداری می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ نواب قائدی رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه تاکنون طرح جامع ساماندهی خطوط اتوبوسرانی شهر شیراز در حال اجرا است، بیان کرد: در کنار اجرای این طرح، یکی از موضوعات مسیر‌هایی است که مسافران کمتری دارد و فعالیت اتوبوس در آن‌ها مقرون به صرفه نیست.

وی تصریح کرد: با توجه به مشکلات مینی‌بوس‌های تولید داخل و نداشتن دنده اتوماتیک که باعث خستگی راننده‌ها می‌شود، بدنبال رفع این مشکل از نظر فنی هستیم و تلاش می‌شود، تا پایان امسال بخشی از ناوگان اتوبوسرانی را هوشمند کنیم.

قائدی درخصوص فعالیت شرکت‌های تاکسی ادامه داد: پس از مخالفت فرمانداری با این مصوبه، در شورای حل اختلاف به آن رسیدگی و رای به نفع شورا صادر و در ادامه برای اجرا به شهرداری ابلاغ شد که هم اکنون مراحل اداری را طی می‌کند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: پس از طی مراحل اداری، سازمان حمل ونقل مسافر درون شهری، مناقصه و مزایده را برای شرکت‌های متقاضی فعالیت در این حوزه صادر می‌کند و پس از انجام استعلام‌های لازم، این شرکت‌ها فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

وی با اشاره به برخی مزیت‌های تاکسی‌های اینترنتی زیر نظر شهرداری شیراز ادامه داد: یکی از مهم‌ترین مزیت این شرکت‌ها، فعالیت تاکسی‌های زردرنگ و رسمی و خودرو‌های تاکسی تلفنی است که تمامی استعلام‌های لازم از آن‌ها گرفته شده و به همین دلیل نیز از امنیت بالایی برخودار هستند.

قائدی اظهار کرد: یکی دیگر از طرح‌هایی که تا پایان امسال اجرامی‌شود، هوشمندسازی تمامی ناوگان تاکسیرانی شیراز است که از طریق تلفن همراه نیز می‌توان هزینه کرایه تاکسی را در همان زمان پرداخت.

قائدی گفت: در حال حاضر ۱۲ هزار تاکسی در شیراز وجود دارد، که حدود ۳ هزار دستگاه آن‌ها غیرفعال است و یا افرادی آن‌ها را تنها برای عبور و مرور از خط ویژه خریداری کرده‌اند و یا جزءخودرو‌های فرسوده است که با هوشمندسازی ناوگان می‌توانیم تاکسی‌های غیرفعال را شناسایی و اقدامات قانونی لازم را در این زمینه انجام دهیم.

وی افزود: درخصوص مصوبه فعالیت وانت اینترنتی نیز فرمانداری این مصوبه را با این استدلال که باعث انحصارگرایی می‌شود رد کرده، در حالی که طبق قانون، وظیفه نظارت بر حمل ونقل بار و مسافر در شهر‌ها برعهده شهرداری است.

انتهای پیام/ت

خریداری مینی بوس برای مسیرهای کم مسافر در شیراز 

برچسب ها: شورای شهر ، حمل و نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار