سخنگوی کمیسیون انرژی گفت: اگر مسائل بانکی و نقل و انتقالات پولی در برجام میسر نشود، حضور ما هم در آن بی‌فایده خواهد بود.

گگگاسدالله قره‌خانی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به سرانجام سوئیفت بعد از لغو برجام، گفت: یکی از شروط ما در برجام حل شدن مسائل بانکی بود لذا  بحث سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ و چندملیتی هم مطرح شد.

وی با بیان اینکه اروپایی‌ها اعلام کردند که نمی‌توانند برای حضور این شرکت‌ها در ایران تضمینی ارائه کنند، افزود: البته بخشی از نیازهای ما را شرکت‌های کوچک هم می‌توانند تأمین کنند و حتما نباید توتال و BP و ... در ایران حضور داشته باشند.

قره‌خانی تصریح کرد: بخش دیگر مشکلات بانکی ما درباره فروش نفت و انتقال پول به کشورمان است که باید از طریق سیستم بانکی و سوئیفت حل شود.

نماینده مردم علی‌آباد کتول گفت: اگر این مسائل در قسمت مراودات بانکی حل نشده و نتوانیم آزادانه نقل و انتقالات پولی داشته باشیم، شرکت‌ها نمی‌توانند برای سرمایه‌گذاری و خرید نفت با ایران کار کنند و این موضوع باید در مذاکرات با اروپایی‌ها مورد توجه قرار گیرند.

وی افزود: اروپایی‌ها می‌توانند به جای استفاده از بانک‌های بین‌المللی مانند BIS، BCCI و ... از بانک‌های کوچک اروپایی نقل و انتقالات را انجام دهند، زیرا بانک‌های بین‌المللی و دارای شعبه در آمریکا و کشورهای دیگر نمی‌توانند با وجود تحریم‌ها در کشورمان کار کنند.

سخنگوی کمیسیون انرژی بیان کرد: اگر مسائل بانکی و نقل و انتقالات پولی در برجام میسر نشود، حضور ما هم در آن بی‌فایده خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار