مراسم بزرگداشت روز جهانی قدس در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در اردن برگزار شد.

مراسم روز جهانی قدس در سفارت ایران در اردن برگزار شدبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم بزرگداشت روز جهانی قدس با حضور سفرای خارجی از جمله سفرای روسیه، عراق، ونزوئلا، الجزایر، کارداران سوریه، عراق و رئیس کمیته فلسطین مجلس نمایندگان اردن، نمایندگان مجلس ملی فلسطین، مقامات ارشد اردن و نمایندگان گروه های مقاوم فلسطینی در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در اردن برگزار شد.

در این مراسم، سفرای عراق و الجزایر، کاردار سوریه، رئیس کمیته فلسطین مجلس نمایندگان اردن، نماینده مجلس ملی فلسطین، وزیر اسبق اوقاف اردن و دو تن از مبارزان و آزادگان فلسطینی نقطه نظرات خود را در خصوص موضوع فلسطین و قدس بویژه اندیشه های روشنگرانه امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری در دفاع از قضیه اول مسلمین مطرح کردند.

در این مراسم همچنین مجتبی فردوسی پور، سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز در سخنانی، با اشاره به همزمانی روز قدس امسال با سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)، جایگاه بی بدیل موضوع قدس در منظومه تفکرات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و اهمیت آن در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران را خاطرنشان ساخته و تاکید کرد ایران همواره پرچمدار حمایت از ملت مظلوم فلسطین بوده است و در این مسیر هزینه های زیادی نیز پرداخت کرده است.

فردوسی پور اقدام دولت آمریکا در انتقال سفارت به قدس را محکوم به شکست دانست و تصریح کرد: وحدت گروه های فلسطینی در مسیر مبارزه زمینه ساز پیروزی نهایی خواهد بود.

در پایان این مراسم، مهمانان روزه خود را بر سفره سفارت جمهوری اسلامی ایران افطار کردند.

لازم به توضیح است، در حاشیه این مراسم نمایشگاهی از عکس های برجسته انتفاضه ملت مظلوم فلسطین، کاریکاتورهای مشهور جهان عرب و اسلام پیرامون جنایات ضد بشری صهیونیستها و همچنین نمایشگاه کتاب با عنوان امام خمینی(ره) و فلسطین برگزار شد که مورد توجه خاص حاضران در مراسم قرار گرفت و در پایان مراسم کتب مزبور به مهمانان اهداء شد.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: عراق ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار