نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان افزود : اسرائیل هدفش ایجاد پادگانی در منطقه است و امام راحل 60 سال پیش هشدار این خطر بزرگ در منطقه را دادند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد ظهر امروزدرخطبه های نماز جمعه و در جمع راهپیمایان روز قدس افزود : امام باقر در روایتی می فرمایند  بدانید مردم، زن و مرد قرار دادی با خدا نداریم با خدا که هر کاری که می خواهیم بکنیم و به بهشت برویم در واقع برگه برائت نداریم و در واقع به دنبال اطاعت کردن از دستورات خداوند بروید.

وی بیان کرد : امام صادق (ع) در روایتی می فرمایند اگر دوستی شما با خدا راست بود از او اطاعت می کردید در واقع دوست مطیع دوست خود است .

خطیب نماز جمعه بیان کرد : دهه ی آخر ماه رمضان ویژه است و در واقع به اندازه دو دهه قبلش می ارزد ، شب های آخر دهه ماه مبارک غسل مستحب است و اعتکاف در دهه آخر ماه مبارک رمضان از کارهایی است که پیامبر اسلام هیچگاه ترک نمی کرد و پیامبر در سالی که در جنگ حضور داشتند و نتوانستند در اعتکاف حضور یابند در سال بعد دو دهه به اعتکاف پرداختند.

وی به مناسبت روز قدس اشاره کرد و گفت : مجموعه فلسطین و قسمتی که دست اسراییل  است ، 30 هزار کیلومتر است و استان اصفهان ما 105 هزار کیلومتر مربع است یعنی از یک چهارم بیشتر است ؛ اگر در غزه موشکی باشد که 100 کیلومتر بزند همه قسمت اسراییل را می توان با  یک موشک زد.

وی افزود:نکته اساسی وحساسیت ما در روز قدس این است که طراحی انگلیس و آمریکا ایجاد کشوری صهیونیستی در قلب کشورهای اسلامی برای غارت مسلمانان است .

آیت الله طباطبایی نژاد گفت :  مسجد الاقصی مورد علاقه یهودی مسلمان و مسیحی است و مدفن حضرت ابراهیم و حضرت نوح است ؛ بعد از اینکه این مرکز یهود گرفته شد حدود 70 سال قبل اعلام رسمی کردند ؛ 22 هزار کیلومتر دست اسراییل است

وی گفت : چرا امام  این قدر روی مساله فلسطین حساس بودند ؛ اسرائیل هدفش این است که پادگانی درست کند که همه کشورهای اسلامی تیرس هستند .

  آیت الله طباطبایی نژاد گفت :  امام از همان اول یعنی بیش از 60 سال قبل حساسیت روی قبل داشتند و چه باید کرد که عربستان این مساله را نمی فهمد ؛ امام در همان سال 58 آخرین جمعه  ماه مبارک رمضان را اعلام روز قدس کردند تا همه قیام کنند و فهم دشمن شناسی پیدا کنند . 

 نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان افزود :هدف اسرائیلی ها  این است که سوریه اردن لبنان و قسمتی از عراق و کویت را بگیرند و کنار خلیج فارس  مهم ترین مرکز نفتی را از آن خود کنند  ؛ خوشبختانه  این قصد را نتوانستند عملی کنند به خاطر ایستادگی  گروه مقاومت که روز به روز قوی تر می شود ؛ برای بیرون کردن داعش از کشور های مختلف از جمله افغانستان به میدان آمدند و این نشان از عظمت انقلاب اسلامی است و روز به روز جبهه مقاومت قوی تر می شود .

وی بیان کرد :  همین روز قدس ها باعث تقویت نیروی مقاومت می شود .

انتهای پیام / س

نماز جمعه اصفهان

برچسب ها: نماز جمعه ، قدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.