رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشان از اجرای ۱۰ برنامه این اداره بویژه پاکسازی چاله زباله قمصر به مناسبت روز جهانی محیط زیست (۵ ژوئن) خبرداد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،در گفتگو با خبرنگاران گفت:جشن تعطیلی چاله زباله شهر قمصر با هدف پاکسازی این شهر گردشگری در هفته محیط زیست خبر و انتقال زباله های این شهر به سایت مشترک بازیافت زباله شهرستان های کاشان و آران و بیدگل مهم ترین برنامه از برنامه‌های محیط زیست کاشان است.

حسین خادمی، اجرای برنامه های فرهنگی، هنری و اجتماعی متناسب با طرحهای زیست محیطی، برپایی نمایشگاه صنایع دستی با بازیافت مواد دور ریختنی و اجرای مسابقات زیست محیطی را از دیگر برنامه های هفته محیط زیست در این شهرستان برشمرد.

وی همچنین از ساخت چهار آبشخور در منطقه حفاظت شده قمصر و برزک خبر داد و گفت: برای حفظ گونه های جانوری فعالان محیط زیست شهر برزک نیز اقدام به ساخت یک آبشخور در این منطقه می کنند.

به گفته وی، توزیع برشور، پمفلت، نصب بنر و ارسال پیام های زیست محیطی شعار هفته محیط زیست با عنوان «غلبه بر آلودگی زیست محیطی» انتخاب آثاربرگزیدگان دانش آموزی محیط زیست، حضور در آئین سیاسی عبادی نماز جمعه، انتخاب همیاران و تشکلهای زیست محیطی نمونه شهرستان و انجام پیاده روی خانوادگی با محوریت حفظ و حراست از محیط زیست تعدادی از دیگر برنامه های هفته محیط زیست در شهرستان کاشان است.
با تشریح اهداف نامگذاری روز جهانی محیط زیست (۵ ژوئن) برنامه های این هفته، در شهرستان کاشان را اعلام کرد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشان، با اشاره به اینکه روز جهانی محیط زیست با هدف، افزایش آگاهی مردم برای حفظ محیط زیست و ترغیب و تشویق مسئولان برای اتخاذ تدابیر برای مقابله با تخریب محیط زیست و گونه‌های زیستی‌جانوری نام گذاری شده است افزود: به همین مناسبت در کشور ایران ۱۵ تا ۲۱ خرداد هر سال به عنوان هفته محیط زیست نام گذاری شده است. 

 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.