نائب‌رئیس جبهه مردمی نیرو‌های انقلاب اسلامی با بیان این که تهدید‌های آمریکا ژست توخالی است، گفت: اسرائیل در منطقه درمانده شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛مهدی چمران ظهر جمعه در سخنرانی روز جهانی قدس در گرگان با بیان این که روز قدس روز فریاد مسلمانان برای آزادی است، اظهار کرد: امام راحل آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز قدس نامگذاری کرد و آن را برای ما به یادگار گذاشت؛ در ابتدای امر کسی این موضوع را درک نمی‌کرد، اما با گذشت زمان اهمیت روز قدس مشخص شد.

وی آزادسازی روز قدس را وظیفه‌ای اسلامی دانست و با بیان این که ما همانطور که با دنیا تعامل داریم با ملت‌های دردمند هم تعامل داریم، افزود: مرگ بر آمریکا، مرگ بر ظلم و ستم و مرگ بر غارتگری است نه مرگ بر ملت آمریکا، برخی‌ها معتقدند به جای شعار مرگ برآمریکا باید شعار دموکراسی سر داد، باید به این افراد گفت: آغاز دموکراسی با سردادن این شعار‌ها آغاز می‌شود.

چمران ادامه داد: امروز آمریکا و اسرائیل در مقابل ما درمانده هستند و نباید به ژست‌ها و تهدید‌های آن‌ها توجهی داشت.

وی اظهار کرد: آن گونه که اسرائیل از روز قدس هراس دارد از هواپیما‌های جنگی و موشک هراس ندارد به گونه‌ای که در مرز غزه اعلامیه بین مردم پخش می‌کردند که به روز قدس ایرانی‌ها امیدی نداشته باشید چراکه آن‌ها شیعه و شما سنی هستید و آن‌ها قصد سواستفاده از شما دارند.

نائب‌رئیس جبهه مردمی نیرو‌های انقلاب اسلامی با بیان اینکه حزب الله یک گروه مردمی است که توانست ۳۲ در روز در مقابل ارتش پیشرفته اسرائیل ایستادگی کند، ادامه داد: در لبنان مردم اسلام را مد نظر خود قرار دادند و شهادت طلبی را پیشه کردند، در فلسطین هم نه یاسر عرفات به جایی رسید نه حزب چپ و فلسطینی‌ها به اسلام رو آوردند و حماس را تشکیل دادند.

چمران افزود: امروز اسرائیل در مقابل فلسطینی‌ها ناتوان شده و از ترسش به روسیه و اروپا پناه برده است.

وی با اشاره به جنایات اسرائیل در فلسطین گفت: طی چند روز گذشته اسرائیل حدود ۱۲۵ نفر فلسطینی را به شهادت رساند که در بین آن‌ها ختر بچه هشت ماهه و پرستار ۲۱ ساله هم بودند.

وی اظهار کرد: امروز ملت فلسطین متکی به سلاح شهادت و مکتب اسلام هستند و آمریکای جنایتکار در مقابل این مکتب و ایدئولوژی درمانده است.

وی افزود: روزگاری اسرائیل رویای نیل تا فرات را در سر داشت، اما امروز نگران سیم‌های خاردار و مرز‌های خود است.

چمران گفت: مکتب و ایدئولوژی ما در دفاع مقدس منجر به پیروزی در جنگ شد.

وی افزود: آمریکا به همراه اسرائیل و برخی کشور‌های عربی مانند وهابی‌های سعودی توطئه خطرناکی به نام داعش را با نام اسلام به وجود آوردند تا با پول و خون مسلمان‌ها بتوانند خاورمیانه را کنترل کنند.

وی خاطرنشان کرد: اسرائیل و آمریکا تلاش کردند داعش را به پشت مرز‌های ایران برسانند تا ما را در مرزهایمان محاصره کنند، حتی تمام پایگاه‌های آمریکایی در اطراف مرز‌های کشورمان به همین دلیل مستقر شدند که با دلاوری‌های مدافعان حرم و غیرت مردان حزب الله و حیدریون و سایر نیرو‌های مقاومت بساط داعش از منطقه برچیده شد.

انتهای پیام/پ

سخنرای مهدی چمران در روز قدس

برچسب ها: قدس ، رمضان 97
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.