بسته خبری/////سهمیه طرح ترافیک خبرنگارها افزایش نمی یابد/ایجاد تصفیه خانه و بازچرخانی آب در اولویت مسائل منطقه 22مهم‌ترین اخبار و رویدادهای شهرداری تهران از 10 تا 17 خرداد ماه را با یک کلیک در این گزارش مشاهده کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در هفته‌ای که گذشت شاهد رویدادهایی بودیم که در این بسته خبری به آن‌ها می‌پردازیم.

سهمیه طرح ترافیک خبرنگارها افزایش نمی یابد

محسن پورسیدآقایی معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه اعمال محدودیت ها در سهمیه طرح ترافیک برای تمام اقشار صورت گرفته است، اظهار کرد: تاکنون بیش از 2 هزار طرح ترافیک به خبرنگاران تعلق گرفته است و بیش از 50 درصد از خبرنگاران متقاضی طرح ترافیک خود را دریافت کرده‌اند؛ در حالی که تنها یک سوم از جانبازان و کم تر از 10 درصد از اساتید متقاضی طرح ترافیک، سهمیه خود را دریافت کرده اند.

وی افزود: این انتظار که تمام متقاضیان دریافت طرح خبرنگاری بدون هیچ محدودیت طرح دریافت کنند اشتباه است؛ چراکه وقتی تمامی اقشار برای دریافت طرح ترافیک با محدودیت مواجه هستند، دلیلی ندارد که این محدودیت در مورد خبرنگاران اعمال نشود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره تصریح کرد: تاکنون 50 درصد از خبرنگاران متقاضی سهمیه طرح ترافیک خود را دریافت کرده اند و به زودی اسامی آن ها منتشر خواهد شد، بنابراین افزایش سهمیه ای در این حوزه نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه بسیاری از مدیران و معاونان دستگاه‌های مختلف موفق به دریافت طرح ترافیک آن هم با پرداخت تمام هزینه نشده‌اند، گفت: وقتی برای تمام اقشار محدودیت وجود دارد، منصفانه نیست که سهمیه قشری دیگر100 درصد تعلق گیرد.

به گفته پورسیدآقایی مکانیزم صدور کارت بلیت‌های یک ساله برای خبرنگارانی که طرح ترافیک دریافت نکرده اند، در حال بررسی است و به زودی توزیع خواهد شد.

ارجاع پرونده تخلف پل هوایی پالادیوم به کمیسیون ماده ۱۰۰

 تورج فرهادی قائم مقام معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران اظهار کرد: پل پالادیوم بر اساس توافق مالک با شهردار وقت منطقه یک احداث شده است.

وی ادامه داد: توافق به این شکل است که مالک پل را احداث کند و در مقابل سالانه هزینه‌ای به شهرداری بپردازد. تحت این شرایط حقوق مکتسبه به آن معنا که در مورد برخی از ساختمان‌ها صدق می‌کند، وجود ندارد و حذف پل امکان پذیر است.

قائم مقام معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران افزود: ساخت مجتمع پالادیوم در بافت مسکونی کاملاً اشتباه بود و در عمل زندگی مردم محله را مختل کرده است، فارغ از تخلفات مربوط به مجتمع، یکی از تخلفات آشکار در ساخت پل هوایی قرار دادن بخشی از پایه پل روی سقف خانه‌ای است که مردم در آن سکونت دارند.

این مقام مسئول گفت: تخلفاتی از این دست موجب شد شهرداری از کمیسیون ماده ۱۰۰ درخواست کند رای خود را هر چه سریع‌تر اعلام کند تا وضعیت پل تعیین تکلیف شود.

ایجاد تصفیه خانه و بازچرخانی آب در اولویت مسائل منطقه 22

صدرالدین علی پور رئیس مرکز مدیریت محیط زیست وتوسعه پایدار شهردای تهران با اشاره به اینکه در حال حاضر با توجه به بحران آب یکی از موضوعات حائز اهمیت که می‌تواند فصل جدیدی جهت همکاری با شرکت آب و فاضلاب شهر تهران رقم بزند، ایجاد تصفیه خانه در سطح منطقه و بازچرخانی آب به عنوان اولویت دار‌ترین موضوع در سطح منطقه ۲۲ است.

وی در ادامه گفت: در این زمینه مرکز با توجه به اینکه متولی موضوعات محیط زیستی در مجموعه شهرداری تهران به عنوان سیاستگذار موضوعات است، آمادگی خود را جهت هرگونه همکای به منظور تسری در انجام امور اعلام می‌دارد.

در ادامه نشست پرورش مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: با توجه به نیاز آبی ۲۰۰ میلیون مترمکعبی آب در شهر تهران جهت آبیاری، احداث تصفیه خانه‌ها جهت کاهش مصرف منابع آبی لازم است و با احداث ۴ تصفیه خانه در منطقه می‌توان ۳۰ میلیون متر مکعب آب تصفیه شده به منطقه تحویل داد.

آمادگی شهرداری تهران برای برگزاری مراسم قدس

سید محمدعلی افشانی با اشاره به اقدامات شهرداری تهران در برگزاری هرچه بهتر بیست و نهمین مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) اظهار داشت: از تلاش‌های تمام خدمت‌گذاران در رده‌های مختلف تشکر می‌کنم؛ خوشبختانه میزان رضایت مردم در گفت‌وگوهای حضوری و مسئولان در تماس‌هایی که داشتند، از خدمات شهرداری تهران بالا بود.

وی با اشاره به برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس در دفاع از حق تضییع شده مردم مظلوم فلسطین نیز گفت: برای حمایت از انسان‌هایی که سرزمین آنها در اشغال صهیونیست‌های غاصب است، در این مراسم شرکت خواهیم کرد.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: مجموعه مدیریت شهری نیز با تمام توان و ظرفیت‌های خود در این مراسم دوشادوش مردم تهران حضور خواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار