رجب طیب اردوغان که از پانزده سال پیش در عرصه سیاسی ترکیه پیروزی‌هایی بدست آورده است، در انتخابات ۲۴ ژوئن رقابت سختی پیش‌رو دارد.

خبرگزاری فرانسه: اردوغان در انتخابات ماه ژوئن با رقابتی بی‌سابقه رو به روستبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه از زمان حضور در عرصه سیاسی ترکیه از پانزده سال پیش به طور مداوم پیروزی های انتخاباتی کسب کرده است. اما در انتخابات زودهنگام پارلمانی و ریاست جمهوری بیست و چهارم ژوئن با رقابتی بی سابقه رو به روست.

اردوغان که از سال 2003 ابتدا به عنوان نخست وزیر و سپس رئیس جمهور در راس حاکمیت ترکیه قرار گرفت، در طول این سال‌ها برای خود اعتباری کسب کرده که در هر انتخاباتی مخالفان خود را دلسرد می کرد. اما انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی بیست و چهارم ژوئن برای اردوغان و حزب اسلام گرای محافظه کار عدالت و توسعه شکلی دیگر پیدا کرده است.

مخالفان اختلاف نظر خود را کنار گذاشتند و نامزدهایی کاریزماتیک را برای شرکت در انتخابات معرفی کردند. محرم اینجه، نامزد حزب جمهوری خواه خلق نامزد انتخابات ریاست جمهوری شده است و با اردوغان رقابت می کند. یکی دیگر از نامزدهای مخالفان در این انتخابات مرال آکشنر، رهبر "حزب خوب" و وزیر کشور سابق ترکیه است. با این حال به نظر می رسد مرحم اینجه رقیب اصلی اردوغان باشد. احزاب مخالف همچنین برای پایان دادن به سلطه حزب عدالت و توسعه در پارلمان متحد شده اند.

یکی دیگر از چالش های پیش روی اردوغان این است که وی محبوبیت خود را بر مبنای رونق اقتصادی ترکیه به دست آورده است. اما حالا با کاهش ارزش واحد پولی ترکیه و تورم بالای این کشور، اوضاع بسیار سخت شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار