یک موسسه سنجش افکارعمومی با برگزاری یک نظرسنجی و از طریق مصاحبه حضوری با شرکت‌کنندگانی از ۴۲ استان ترکیه، نتایج انتخابات ماه ژوئن در این کشور را پیش‌بینی کرد.

نظرسنجی یک موسسه تحقیقاتی درباره نتایج انتخابات سوم تیر در ترکیهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان٬ به نقل از پایگاه اینترنتی مامورلار دات نت، موسسه سنجش افکار عمومی کنسنسوس (Konsensus) که نتایج همه پرسی قانون اساسی ترکیه در سال 2017 را بدون خطا پیش بینی کرده بود، بین اول تا 28 ماه مه در 42 استان ترکیه با دو هزار نفر به صورت چهره به چهره و حضوری مصاحبه و گرایش شرکت کنندگان در انتخابات بیست و چهارم ژوئن (سوم تیرماه) را بررسی و ارزیابی کرد.

بر اساس نتایج این نظرسنجی، حزب دموکراتیک خلق‌ها از حد نصاب 10 درصد آرای انتخابات عبور نخواهد کرد. «اتحاد جمهور متشکل از حزب عدالت و توسعه و حزب حرکت ملی» 50.4 درصد آرا، «اتحاد ملت متشکل از حزب جمهوریت خلق، حزب خوب، حزب سعادت و حزب دموکرات» 39.7 درصد آرا، و حزب دموکراتیک خلقها 9.7 درصد آرا را به دست خواهند آورد.

در این افکارسنجی، آرای حزب عدالت و توسعه 43.8 درصد، حزب جمهوریت خلق 27.4 درصد، حزب خوب 11.2 درصد، حزب دموکراتیک خلق‌‌ها 9.7 درصد و حزب حرکت ملی 7.4 درصد پیش بینی شده است.

همچنین آرای رجب طیب اردوغان (رئیس جمهور کنونی ترکیه) در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه 47.9 درصد، محرم اینجه 26.8 درصد، مرال آکشنر 14.8 درصد، صلاح الدین دمیرتاش 9.7 درصد، تمل کارا ملا اوغلو 0.7 درصد، دوغو پرینچک 0.1 درصد پیش بینی شده است.
انتهای پیام/

نتایج یک نظرسنجی درباره انتخابات آتی ترکیه

برچسب ها: ترکیه ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار