مدیر گروه آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت دانشکده بهداشت مشهد گفت: در سال ۱۹۸۷ کشور‌های عضو سازمان بهداشت جهانی با تعیین یک روز با عنوان روز جهانی بدون دخانیات؛ توجه همگان را به مضرات و خطرات استفاده از دخانیات جلب نموده و به بررسی راهکار‌های جلوگیری از مرگ و میر ناشی از آن می‌پردازند.

آموزش عاملی موثر در پیشگیری از استعمال دخانیاتبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،دکتر نوشین پیمان با اشاره به اینکه آموزش کلید پیشگیری و یکی از عوامل موثر در پیشگیری از دخانیات است افزود: گروه آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت دانشکده بهداشت درهفته ملی بدون دخانیات در روزهای (۱۰-۴ خرداد) اقداماتی را در راستای آموزش و اطلاع رسانی به دانشجویان به اجرا در آورد.

وی ادامه داد: قرار دادن بسته آموزشی بر روی سایت گروه و ایمیل آن به اعضای هیات علمی، دانشجویان و کارکنان و توزیع پمفلت های آموزشی در میان دانشجویان از جمله این اقدامات است.

مدیر گروه آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت دانشکده بهداشت مشهد تصریح کرد: به منظور پیشگیری از استعمال دخانیات باید به ایجاد هماهنگی و جلب مشارکت بیشتردر خصوص آموزش و بستر سازی مناسب جهت جلوگیری از توزیع مواد دخانی در اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی اقدام نمود.

دکتر نوشین پیمان گفت: انجام تبلیغات محیطی و تهیه پیام ها و هشدارهای بهداشتی و بسته های آموزشی در مکان های پرتردد شهر می تواند در زمره برنامه های کنترل و مبارزه با دخانیات قرار گیرد و گروه آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت دانشکده بهداشت در این خصوص آمادگی لازم جهت همکاری با سازمان های مربوطه از جمله شهرداری را دارد.

انتهای پیام// ج.ر



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.