علما و شخصیت های افغانستان بر حمایت گسترده امت اسلامی از ملت مظلوم فلسطین در روز جهانی قدس تاکید کردند.

تاکید علما و شخصیت های افغانستان بر حمایت امت اسلامی از آرمان فلسطینبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، علما و شخصیت های افغانستان بر حمایت گسترده امت اسلامی از ملت مظلوم فلسطین در روز جهانی قدس تاکید کردند.

«عبدالقادر قانت»، عالم دینی اهل سنت در همایشی به مناسبت گرامیداشت روز جهانی قدس در کابل گفت: مردم مسلمان افغانستان از حرکت های مقاومت رزمندگان فلسطینی حمایت می کنند و از امت اسلامی نیز می خواهند در کنار ملت مظلوم فلسطین قرار گیرند و از هر وسیله ای برای حمایت از قدس شریف استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه مسلمانان جهان نباید در حمایت از گروه های مقاومت فلسطینی کوتاهی کنند افزود: کشتار برادران فلسطینی به دست نظامیان اشغالگر صهیونیست، جنایت هولناک است.

مولوی «رحمانی»، عضو مجلس نمایندگان افغانستان نیز در این همایش هشدار داد: اگر جهان اسلام نسبت به قضیه فلسطین بی تفاوت باشند، آمریکا و رژیم صهیونیستی به سراغ حرمین شریفین نیز خواهند آمد.

وی دفاع از بیت المقدس را وظیفه مسلمانان جهان دانست و گفت: انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس، نتیجه توافق مخفیانه آمریکا و رژیم آل سعود بود.

خانم «یاسمین سروری»، مشاور امور دینی وزارت امور زنان افغانستان نیز در این همایش اقدام دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس را نقض آشکار حقوق بشر دانست و افزود: امت اسلامی باید از قدس قبله اول مسلمین حمایت کنند.

آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به ابتکار امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران روز جهانی قدس نام‎گذاری شده است تا مسلمانان سراسر جهان، انزجار خود را از سیاست‎های نژادپرستانه رژیم صهیونیستی اعلام کنند.

راهپیمایی روز جهانی قدس، امسال، 18 جوزا/ خرداد برابر با 23 رمضان 1439 هجری قمری، همزمان با ایران در دیگر کشورهای جهان نیز برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۱۷ خرداد ۱۳۹۷
مرگ بر امریکا مرگ بر اسراییل.زنده باد فلسطین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۱۷ خرداد ۱۳۹۷
مرگ بر امریکا مرگ بر اسراییل.زنده باد فلسطین