رئیس موسسه امام خمینی (ره) با بیان اینکه اگر انسان عمر خود را صرف اطاعت از خدا کند سعادتمند می‌شود.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛ آیت‌الله محمد‌تقی مصباح‌یزدی، رئیس موسسه امام خمینی (ره) در جلسه درس اخلاق که در دفتر مقام معظم رهبری برگزار شد، با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم اظهار داشت: برخی افراد تصور می‌کنند که هرگونه لذت در دنیا اشتباه است و سبب وابستگی انسان به دنیا می‌شود.

وی با بیان اینکه دنیا و آخرت دشمن یکدیگر هستند، افزود: هرکدام مقصدی را طی می‌کند که ضد مقصد دیگری است، دنیا و آخرت همانند دو هوو هستند که نمی‌توانند با یکدیگر جمع شوند و نسبت به یکدیگر حساسیت دارند.

رئیس موسسه امام خمینی (ره) با قرائت حدیثی از امیرالمؤمنین (ع) تصریح کرد: کسی که دنیا را دوست دارد به طور طبیعی آخرت را دوست ندارد و علاقه‌مند به آخرت از دنیا بی‌زار است، دنیا و آخرت مثل مشرق و مغرب می‌ماند و اگر به مشرق نزدیک شوی از مغرب دور شده و با نزدیک شدن به مغرب از مشرق دور می‌شوی.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به خطبه‌ای از نهج البلاغه بیان کرد: روز قیامت برخی از مردم هستند که کور محشور می‌شوند که اعتراض می‌کنند به خدا که ما کور نبودیم که جواب داده می‌شود وقتی آیات الهی به وسیله انبیا به تو رسید متوجه نشدی و باید با دیدن این آیات خدا را می‌شناختی اما فراموش کردی و چشمانت را بستی و این کوری را خودت برای خودت فراهم کردی.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با اشاره به لزوم توجه به آخرت و غافل نشدن از آن بیان کرد: اگر انسان برای دنیا کار کند از آخرت غافل می‌شود چون انرژی که باید برای آخرت صرف شود برای دنیا هزینه شده است.

وی با بیان اینکه اگر انسان عمر خود را صرف اطاعت از خدا کند نتیجه می‌گیرد و سعادتمند می‌شود، خاطر‌نشان کرد: امور دنیا به گونه‌ای نیست که انسان به صورت قطعی به هدفش برسد، هیچ‌کسی نمی‌داند که فردا چه چیزی به دست می‌آورد و چه به سرش می‌آید، نباید عمر خود را صرف این کرد که به مقام و پست برسیم چون ممکن است اجل مهلت ندهد و معادلات عوض شود.

انتهای پیام/ ت

اگر انسان برای دنیا کار کند از آخرت غافل می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار