رئیس موسسه امام خمینی(ره) گفت: محبوب‌ترین بندگان نزد خدا کسی است که از رسول خدا(ص) تبعیت کند، پیامبر(ص) دنیا را همانند تکه‌ای نان می‌دانست و گوشه چشمی به دنیا ندوخت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ آیت‌الله محمد تقی مصباح یزدی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم شامگاه یکشنبه در جلسه درس اخلاق که در دفتر مقام معظم رهبری برگزار شد با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم اظهار داشت: اگر انسان می‌خواهد از کسی الگوگیری کند باید پیامبر(ص) را به عنوان الگوی خود قرار دهد.

وی با اشاره به خصوصیات اخلاقی پیامبر(ص) افزود: محبوب‌ترین بندگان نزد خدا کسی است که از رسول خدا(ص) تبعیت کند، پیامبر(ص) دنیا را همانند تکه‌ای نان می‌دانست و گوشه چشمی به دنیا ندوخت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: پیامبر(ص) روی زمین غذا می‌خورد و متواضعانه می‌نشست و هنگامی که کفش و لباس‌شان پاره می‌شد خودشان وصله می‌زدند.

رئیس موسسه امام خمینی(ره) گفت: یکی از علت‌هایی که سبب می‌شود انسان آخرت را فراموش کند این است که دنیا را نقد می‌بینیم و آخرت را نسیه حساب می‌کنیم و تصور می‌کنیم اقدام عقلایی است که نقد را مورد توجه قرار دهیم.

استاد حوزه علمیه پیروی از دستورات الهی را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: اگر اهل بیت(ع) و معصومین سختی‌های دنیا را متحمل شدند به دلیل رضال الهی و تبعیت از خداوند است و روز قیامت نیز سعادت‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/ت

محبوب‌ترین بندگان نزد خدا کسی است که از پیامبر(ص) تبعیت کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار