سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه، ضمن اعلام پاکسازی سوریه از حضور تروریست‌ها، از کشور‌های مشترک‌المنافع برای کمک به بازسازی این کشور و بازگرداندن زندگی به آن دعوت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی تاس، «سرگئی شویگو»، وزیر دفاع روسیه، امروز چهارشنبه ضمن سخنرانی در مراسم افتتاحیه نشست کشورهای مشترک المنافع از اعضای این اتحادیه برای کمک به بازسازی سوریه و بازگرداندن زندگی به این کشور دعوت کرد.

او گفت: امروزه بخش عمده ای از خاک سوریه از اشغال ستیزه جویان و تروریست ها آزاد شده است. تروریست ها شکست خورده اند و مذاکرات برای تسلیم شدن باقی مانده آنها در حال انجام است. تمامی شرایط برای حل و فصل مناقشه سیاسی در سوریه فراهم است.

وزیر دفاع روسیه ضمن دعوت از اعضای این اتحادیه برای کمک به بازسازی سوریه اظهار داشت: «طیف گسترده همکاری های ما در سوریه باعث می شود قلمروی مین ها پاکسازی شود، کمک های بشردوستانه فراهم شود و زیرساخت ها بازسازی شوند. ما منتظر حمایت شما هستیم. اتحاد ما در جنگ علیه تروریسم و تضمین امنیت ثابت شده است».

کشورهای مشترک المنافع 9 جمهوری استقلال یافته اتحاد جماهیر شوروی سابق شامل آذربایجان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، ارمنستان، مولداوی، روسیه، تاجیکستان و ازبکستان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار