رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد این حق به طور کامل برای او محفوظ است که خود را در پرونده ارتباط ادعایی تیم انتخاباتی‌اش با روسیه عفو کند.

ترامپ: کاملا این حق را دارم که خودم را در پرونده روسیه عفو کنمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از روزنامه تایم، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در ادامه تلاش های خود برای بی اعتبار کردن تحقیقات رابرت مولر درباره ارتباط ادعایی تیم انتخاباتی او با روسیه، روز گذشته در حساب توییترش نوشت که کاملا این حق را دارد که در پرونده روسیه خود را عفو کند.

وی در حساب توییتر خود نوشت: «همانطور که مقامات حقوقی مختلفی گفته اند، من کاملا این حق را دارم که خودم را عفو کنم؛ اما چرا باید چنین کاری کنم زمانی که هیچ اقدام اشتباهی مرتکب نشده ام؟»

ترامپ در ادامه این توییت تحقیقات رابرت مولر، مسئول بررسی دخالت ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا، را به «شکار جادوگر» تشبیه کرد و نوشت: شکار جادوگری که هرگز پایان نمی یابد بوسیله 13 عضو دموکرات بسیار عصبانی و خشمگین آمریکا اداره می شود. انتخاب رابرت مولر یک اقدام بسیار غیرقانونی بوده است. اما با این وجود، ما به این بازی ادامه دادیم؛ زیرا برخلاف دموکراتها هیچ کار اشتباهی مرتکب نشده ایم».

رئیس جمهور آمریکا این اظهارات را پس از آن مطرح کرد که «رودی جولیانی»، وکیل او پیشتر گفته بود که دونالد ترامپ این قدرت را دارد که اگر بخواهد خودش را در پرونده روسیه عفو کند، هرچند قصد انجام چنین کاری را ندارد. این درحالی است که روز گذشته «کریس کریستی»، فرماندار سابق نیوجرسی، اعلام کرد که اگر رئیس جمهور آمریکا خودش را عفو کند، این کار به استیضاح او منجر خواهد شد.

روز شنبه هم نیویورک تایمز در مقاله ای به یک نامه 20 صفحه ای اشاره کرد که آن را تیم حقوقی دونالد ترامپ برای رابرت مولر نوشته بود. در این نامه نوشته شده بود که بر اساس قانون اساسی آمریکا، رئیس جمهور این اختیار را دارد به تحقیقات «رابرت مولر» مهر پایان بزند. در این نامه همچنین آمده بود که رئیس جمهور آمریکا حتی می تواند از «اختیار عفو کردن» استفاده کند.

دونالد ترامپ از زمانی که وارد کاخ سفید شده است تاکنون 5 بار از اختیار عفو کردن استفاده کرده است. وی در تازه ترین اقدام خود «دینش دی سوزا»، یک مفسر محافظه کار و کارگردان آمریکایی را که در سال 2014 به نقض مقررات فدرال در حوزه تأمین مالی کمپین انتخاباتی محکوم شده بود عفو کرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار