رئیس شورای عالی سیاسی یمن در دیدار با فرستاده سازمان ملل گفت، در هرگونه سندی که در میز مذاکرات ارائه می‌شود باید بر عاری‌سازی و تخلیه یمن از حضور خارجی‌ها تاکید شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن با مارتین گریفیتس فرستاده سازمان ملل متحد در امور یمن دیدار کرد.

المشاط در این دیدار گفت: «ائتلاف متجاوز به یمن به رغم به شهادت رساندن صالح الصماد و ارتکاب جنایات زیاد در حق شهروندان غیر نظامی یمن در توقف حملاتش جدی نیست.»

وی خطاب به گریفیتس افزود: «امیدوارم نتیجه این سفر و دیدار، بازگشایی فرودگاه بین المللی صنعا و پرداخت حقوق کارکنان یمنی باشد. هزاران بیمار و زخمی بین دو گزینه مرگ یا ربوده شدن در مسیر قرار دارند. همانگونه که دست ما روی ماشه برای دفاع از مردم و میهن و کشور است، در همین حال دست خود را به سوی صلح دراز می‌کنیم. سازمان ملل متحد باید به مسئولیت خود در قبال مردم یمن و تلاش برای کاهش درد و رنج آنان عمل کند.»

رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفت، برخی تلاش می‌کنند امنیت و ثبات یمن را مخدوش کنند و آن را به بازی بگیرند در صورتی که احترام به یمن و امنیت و استقلال این کشور ضروری است. این کشور هیچگاه منشاء تهدیدی برای کشور‌های دیگر نبوده است و کشور‌های متجاوز ریشه شر و شرارت هستند.

وی افزود در هرگونه سندی که در میز مذاکرات (آینده) ارائه می‌شود باید بر عاری‌سازی و تخلیه یمن از حضور خارجی‌ها تاکید شود.

المشاط در ادامه با بیان اینکه دشمن متجاوز حتی پس از ترور شهید «صالح الصماد» (رئیس پیشین شورای عالی سیاسی یمن)، هیچ جدیتی از خود برای توقف تجاوزاتش نشان نداده است، گفت: حملات اخیر به ساحل غربی یمن، پدیدار شدن آمریکایی‌ها و بریتانیایی‌ها در این مقابله و دخالت مستقیم آنها در این نبرد علامت سوالهای زیادی به وجود آورده است.

فرستاده ویژه سازمان ملل نیز از رئیس شورای عالی سیاسی یمن برای دادن این فرصت دیدار تقدیر کرد و ترور شهید صالح الصماد را به او و ملت یمن تسلیت گفت و آن را حادثه‌ای دردناک توصیف کرد.

گریفیتس همچنین گفت مرحله جدیدی از مذاکرات و گفت‌وگوها را با تمرکز بر ابعاد انسانی و رفع رنج‌های بی‌سابقه ملت یمن همزمان با پیشبرد مسائل مربوط به حل و فصل سیاسی بحران یمن آغاز خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیدار فرستاده سازمان ملل و رئیس شورای عالی سیاسی یمن

برچسب ها: یمن ، عربستان ، سازمان ملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار