مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: این اداره کل 50 خانه تاریخی را با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 330 میلیون تومان مرمت می‌کند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان،فریدون اللهیاری اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های به‌عمل‌آمده و جهت حفاظت از خانه‌های تاریخی استان اصفهان که عمدتاً دارای مالکان خصوصی هستند، اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان در راستای حمایت از مالکان این خانه‌های تاریخی با توجه به ارائه وضعیت این خانه‌ها در پهنه استان از طریق ادارات میراث فرهنگی شهرستان‌ها، 50 خانه تاریخی را با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 330 میلیون تومان مرمت می‌کند.

وی افزود: اعتبار اختصاص‌یافته برای هر خانه تاریخی بین 20 تا 30 میلیون تومان در راستای مرمت اضطراری این خانه‌هاست.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: مرمت این خانه‌های تاریخی به صورت مشارکتی با مالکان و به دو صورت عقد قرار داد و تخصیص اعتبار مالی و یا به صورت تأمین مصالح برای مالکان خانه‌های تاریخی صورت می‌پذیرد.

فریبا خطابخش سرپرست گروه حفظ و احیای اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان نیز در این رابطه خاطرنشان کرد: با توجه به اعتبارات اختصاص‌یافته به خانه‌های تاریخی تلاش شد تا تخصیص این اعتبارات در راستای مرمت‌های حفاظتی و استحکام‌بخشی، ساخت در و پنجره، مرمت پشت بام، طاق‌ها و مرمت تزئینات خانه‌های تاریخی باشد.

وی اذعان داشت: خانه‌های تاریخی بانو امین، مصورالملکی، صیرفی، اسدی، صباغ هرندی، مسعودی، صابری، صفایی، بقایی اکرمی، اردهال، منعیان، فضل‌الله آبدار و امین از جمله خانه‌های تاریخی شهر اصفهان هستند که اعتبار مرمتی به آن‌ها اختصاص یافته است.

گفتنی است تا پایان سال 1396، براساس آمار موجود، 538 خانه تاریخی از دوران صفوی تا پهلوی در استان اصفهان شناسایی و به ثبت ملی رسیده است.

 

انتهای پیام/م

 

 خانه های تاریخی در اصفهان مرمت می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار