معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: امسال برنامه‌ریزی برای خرید بیش از 100 هزار تن از گندم مازاد کشاورزان استان سمنان انجام شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، لطف‌الله رضایی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در جلسه ستاد برداشت غلات و خرید گندم استان سمنان با بیان اینکه امسال بر اساس بررسی‌ها پیش‌بینی می‌شود تا بیش از 112 هزار تن محصول در گندم‌زارهای این استان برداشت شود گفت: امسال برنامه‌ریزی برای خرید بیش از 100 هزار تن از گندم مازاد کشاورزان استان سمنان انجام شده است.

وی اظهار داشت: برای تأمین کمباین‌های مورد نیاز در برداشت گندم از مزارع استان سمنان با استفاده از کمباین‌های موجود در این استان و کمباین‌های مهاجر تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

رضایی با اشاره به اینکه موضوع تأمین سوخت کمباین‌های مورد استفاده در فصل برداشت گندم و حمل‌ونقل بین شهری این محصول باید تسهیل شود خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده برداشت غلات در استان سمنان امسال با به‌کارگیری280 کمباین بومی و مهاجر انجام می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با تأکید بر لزوم افزایش بهره‌وری در هر مرحله از تولید گندم به عنوان محصول استراتژیک این استان تصریح کرد: در این راستا همانند سال‌های گذشته موضوع مهم کاهش ریزش گندم در هنگام برداشت با نظارت دقیق بر روند فعالیت کمباین‌ها در مزارع گندم استان سمنان امسال نیز از اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی است.

رضایی با اشاره به سطح زیر کشت گندم در استان سمنان تصریح کرد: امسال 30 هزار و 912 هکتار از اراضی کشاورزی استان سمنان زیر کشت گندم رفته است که پیش‌بینی می‌کنیم از این سطح بیش از 112 هزار تن از این محصول استراتژیک غذایی تولید شود.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی برای خرید 100 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان سمنان در 30 مرکز خرید تضمینی گندم در این استان انجام شده است خاطرنشان کرد: برای تسهیل در خرید گندم، در هر مرکز خرید این محصول، کارشناسان عامل تشخیص و عامل ذی‌حساب حضور دارند که بر فرایند خرید این محصول استراتژیک کشاورزی در مراکز خرید گندم استان سمنان نظارت می‌کنند.

انتهای پیام / گ

برنامه ریزی برای 30 مرکز خرید تضمینی گندم در استان سمنان انجام شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.