مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی گفت:با بهره برداری از پروژه‌های در دست اجرا مشکل کمبود آب شرب در شهرستان‌های ربط وسردشت رفع می‌شود.

به گزارش   خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی گفت: از جایی که چاه‌های آب و آب‌های زیرزمینی منابع آب مناسبی برای تامین آب شرب نیستند و امکان اینکه از مدار بهره‌برداری خارج شوند، وجود دارد، از اینرو تلاش می‌شود آب شرب مورد نیاز از طریق منابع آب سطحی تامین شود.

مهندس رسول  اکبری با اشاره به اعتبار هزینه شده، اعلام کرد:پروژه آبگیر، خط انتقال و تصفیه خانه سردشت با اعتبار ۵۰۰ هزار میلیون ریال اجرایی شده است و این تصفیه‌خانه در فاز اول، ظرفیت تصفیه خانه ۴۹۵ لیتر بر ثانیه را دارد.

وی گفت: با بهره برداری از این پروژه کمبود آب شرب مورد نیاز مردم شهرستان‌های سردشت، ربط و برخی روستا‌های ربط که امکان استفاده از خط انتقال آب شرب را دارند، برطرف می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه این شهرستان‌ها به دلیل اینکه چاه‌های آب از مدار بهره‌برداری خارج شدند، با کمبود آب مواجه شده اند، اظهار داشت: در حال حاضر آب شرب این شهر‌ها از طریق منبع تامین آب پایدار تامین شده است.

انتهای پیام/ح

اجرای پروژه تصفیه خانه سردشت با ۵۰۰ هزار میلیون ریال اعتبار

برچسب ها: بحران آب ، وزارت نیرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.