فرماندار بناب از افزایش ۵۶ درصدی میزان بارش در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛  رفیعی فرماندار بناب در جلسه مشترک شورای حفاظت از منابع آب و کشاورزی شهرستان گفت: از ابتدای سال، ۲۹۵ میلی متر باران در سطح شهرستان باریده است که این آمار در مدت زمان مشابه سال گذشته ۱۶۴ میلی متر بوده است.

وی افزود: بخشی از آب مورد نیاز شهرستان از منابع زیر زمینی و بخش دیگر آن از صوفی چای و سد علویان تأمین می‌شود.

رفیعی از کاهش ۳۵ درصدی حق آب کشاورزی شهرستان خبر داد و افزود: امسال ۳۳ میلیون متر مکعب برای حوزه کشاورزی شهرستان از سد علویان اختصاص یافته و این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته این آمار ۵۳ میلیون متر مکعب بوده است.

وی گفت: با توجه به بحران آب در کل کشور باید در صرفه جویی و فرهنگ سازی استفاده درست از آب در تمامی مصارف خود تلاش بیشتر داشته باشیم.

فرماندار بناب از تشکیل «کارگروه ملی سازگاری با کم آبی» به دستور معاون اول رئیس جمهور خبر داد وافزود: به دلیل افزایش بحران آب در سراسر کشور و مصرف بهینه آب دستورالعمل‌هایی از این کارگروه به تمام کشور ابلاغ شده و انتظار است تمامی مدیران به اجرای این دستورالعمل‌ها توجه ویژی داشته باشند.

وی به کاهش ۳۰ درصدی آبیاری فضای سبز بناب اشاره کرد و افزود: شهرداری در جایگزینی انواع گونه‌هایی که نیاز به آبیاری کم دارند اهتمام ورزد.

وی به ۴۷۰۰ حلقه چاه غیر مجاز در مقایسه با ۳۵۰۰ چاه مجاز در شهرستان اشاره کرد و افزود: ضرورت دارد این چاه‌ها هر چه زودتر ساماندهی و مسدود شوند که افزایش حفر چاه‌های غیر مجاز از جمله عوامل مهم کم شدن منابع آبی زیر زمینی و خشک شدن دریاچه ارومیه هستند. 

انتهای پیام/ش

کاهش ۳۰ درصدی آبیاری فضای سبز بناب

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.