بیماری ام اس/ درمان بیماری ام اس با بهترین روش

بیماری ام اس نوعی اختلال در سیستم عصبی مرکزی است. به زودی درمان قطعی و نسبی ام اس در راه است.

بیماری ام اس/  درمان بیماری ام اس با بهترین روش

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بیماری ام اس یکی از شایعترین بیماری های حال حاضر در بین جوانان 20-40 سال است. سیستم ایمنی بدن به پوشش سلول های عصبی یعنی ملین حمله می کند و با آسیب بافت عصبی اختلالاتی در ارسال پیام های عصبی از سوی مغز به اجزای بدن رخ می دهد. حال چه اتفاقی می افتد که سیستم ایمنی که وظیفه خود را عکس انجام می دهد و به سلول خودی حمله می کند جای بحث دارد. ام اس با خستگی و ضعف عضلانی شدید همراه است و بیمار حین راه رفتن دچار مشکل می شود. امروزه بسیاری از روش های پزشکی برای درمان بیماری ام اس کشف شده است. اما هنوز درمان قطعی و حتمی اعلام نشده است. درمان های حاضر فقط کمک می کنند علائم بیماری خفیف تر شود. درمان بیماری ام اس با بهترین روش توسط محققان در حال بررسی است. اگر با این بیماری عصبی درگیر هستید با ما همراه باشید تا شما را با جدیدترین و بهترین روش های درمان ام اس آشنا کنیم.

بیماری ام اس چیست و علائم آن

بیماری ام اس اختلال سیستم عصبی مرکزی است به طوری که با پیشرفت بیماری زندگی عادی فرد دچار مشکل می شود. ام اس به راحتی قابل شناسایی نیست، اما با پیشرفت بیماری علائم جدی و عمده تری در بدن ظاهر می شود. برخی از این علائم عبارتند از:

  • مشکلات بینایی، دو بینی و در مرحله نهایی از بین رفتن بینایی فرد
  • بی حسی اعضای بدن و مور مور شدن، از مهم ترین علائم است
  • سفتی عضلانی و اسپاسم های شدید
  • خستگی و ضعف بدون علت و در مدت های طولانی
  • عدم حفظ تعادل و داشتن سرگیجه
  • مشکلات حافظه، ناتوانی در تمرکز
  • تغییرات خلق و خوی و افسردگی
  • اختلال در عملکرد دستگاه گوارش، عدم کنترل ادرار، اسهال و یبوست

بیماری ام اس/  درمان بیماری ام اس با بهترین روش

درمان بیماری ام اس با روش های نوین

بیماری ام اس یکی از مشکلاتی است که در سال های اخیر بیشتر به گوش می خورد. علت این بیماری هنوز به درستی شناخته شده نیست. ولی علم پزشکی سعی در کاهش علائم و پیشرفت آن دارد. در حال حاضر درمان قطعی و حتمی برای ام اس وجود ندارد. اما طب سنتی و طب فیزیکی با ارائه روش های درمانی جدید سعی در بهبود روند بیماری، و کاهش صدمات ناشی از آن دارد. شیوه های درمانی زیادی وجود دارد که در ادامه مطلب درمان ام اس با بهترین روش ممکن مورد بررسی است.

درمان با طب سنتی

در طب سنتی بیماری ام اس قابل درمان است و روش های ساده ای برای جلوگیری و درمان آن تعریف شده است. طب سنتی علت این بیماری را سردی حاصله در مغز و اعصاب می داند. طول دوره درمان 5-7 ماه است و پیشرفت های زیادی در روند بهبود بیماری دیده می شود.

  • در طول درمان طب سنتی و گیاهی به مصرف غذاهای گرم اهمیت به سزایی می دهد. مواد غذایی مانند انجیر، زیتون، آناناس در رژیم غذایی در رژیم غذایی گنجانده می شود.
  • خستگی عضلانی و گرفتگی ماهیچه ها از جمله علامت های مهم ام اس است. با روغن زیتون مواضع بی حس ماساژ داده شود.
  • استشمام بوهای گرم مانند عطر گل محمدی
  • رعایت رژیم غذایی مناسب و سالم حاوی ملین و هضم بهتر غذا
  • زعفران حاوی ماده کروسین است. کروسین در حفظ سلول های مغزی نقش به سزایی دارد. مصرف زعفران تا حد زیادی خطر ابتلا به ام اس را کاهش می دهد. در بیماران ام اسی نیز با حفظ پوشش عایق اطراف سلول های عصبی به بهبود کمک می کند.
  • گیاه جینسینگ به دلیل داشتن ماده گلوکوزیدهای استروئیدی، ویتامین D، ترکیبات روغنی فرا، ویتامین A و B6 فلز روی، در طب سنتی به عنوان گیاهی مهم در درمان ام اس به شمار می رود.
  • گیاه گزنه، خرفه، به دلیل داشتن منیزم بیماری را درمان می کند.
  • گیاه شاهدانه با کاهش لرزش های ایجاد شده توسط بیماری به بهبود وضعیت بیمار کمک می کند.

بیماری ام اس/  درمان بیماری ام اس با بهترین روش

طب سنتی علاوه بر موارد فوق، پرهیزهای غذایی را در نظر گرفته است:

به منظور افزایش احتمال درمان از غذاهای سرد مزاج خودداری شود. تخم مرغ، لبنیات، فلفل، چای و قهوه، بادمجان و ... از جمله موادی است که باید در رژیم غذایی کمتر استفاده شوند.

در این روش بیشتر رژیم غذایی بیمار مد نظر است و سعی شده است که با گیاه درمانی در درمان موثر باشند. نتایج حاصل از این درمان، نشان می دهد که افراد بهبود زیادی در روند راه رفتن، تعادل به دست آورده اند.

 درمان با سلول های بنیادی

روش های دارویی استفاده شده در درمان سعی در سرکوب سیستم ایمنی بدن دارند. اما در حال حاضر روش های جدید با امکان ترمیم نسبی سلول های عصبی نسبت به درمان اقدام می کنند. تحقیقات نشان می دهد در دارو درمانی امکان عود بیماری نسبت به درمان جدید بیشتر است. درمان جدید با سلول های بنیادی انجام می شود. مراحلی که در این روش طی می شود به قرار زیر است:

  • ابتدا شیمی درمانی به منظور از بین بردن سیستم ایمنی معیوب انجام می شود. می توان گفت این مرحله سخت ترین و ناخوشایند ترین زمانی است که بیمار طی می کند.
  • در مرحله بعد سلول های بنیادی را که از مغز استخوان و خون بیمار گرفته اند به تدریج تزریق می کنند. سلول های بنیادی حاوی سلول ها و ایمنی سالم است. پس از طی این مراحل بهبود نسبی در روند بیماری دیده می شود.

بیماری ام اس/  درمان بیماری ام اس با بهترین روش

 درمان با روش اکسیژن تراپی و اوزون تراپی

اکسیژن و اوزون یکی از عناصر فعال طبیعت می باشند. انرژی خاصی دارند و با تولید اشعه گاما از طریق تحریک سلول های تخریبی، ترمیم بافت و ارتقا سیستم ایمنی بدن در بهبود بیماری ایفای نقش می کنند.

پیشرفت بیماری ام اس با اختلال در حرکت و رفتار زندگی عادی را به مخاطره می اندازد. سبک زندگی سالم بدون استرس کاذب، شاید بهترین روش برای پیشگیری از بروز چنین بیماری هایی باشد. همان طور که می دانید پیشگیری بهتر از درمان است. امید است در آینده ای نه چندان دور شاهد درمان بیماری های مختلف باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۵۶ ۰۱ مهر ۱۴۰۲
من 42 سالمه 8 سال ام اس دارم الان مشکل حرکتی و تعادل دارم سینومر مصرف کردم بدتر شدم آیا ازون درمانی کنم تاثیر داره
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۶:۰۴ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
من تازگی یک چشمم انحراف به چپ پیدا کرده میدونی از چی
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۳:۰۰ ۰۵ تير ۱۳۹۹
بیماری ام اس گرقتم چشام نابینا شده دستورپام هم فلج شدن زندگی برام خیلی سخته زیتاکس هم تزریق کردم تاثییرنگذاشته نمیدونم چکارکن اگرکسی میدونه راهنمایی کنه
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۹:۵۹ ۰۶ تير ۱۳۹۹
سلام یکی از آشناهای ما به بیماری شبیه شما مبتلا شده بود و در کنار درمانهای دارویی از روش درمان ذهنی و قدرت ذهن استفاده کرد و درمان شد.شما هم استفاده کنید انشالا زودتر درمان میشید.
Iran (Islamic Republic of)
زهرا ناظری
۱۰:۲۰ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
من چند سال ام اس دارم اولش خوب بود اما کم کن داره داره درد بهم غلبه میکنه اسپاسم های شدید عضلانی شدید پا درد دست درد کمر درد گیجی ومنگی ضعف حافظه دارم نابود میشم معده دردم اضافه شده به خاطر مصرف قرص کمکم کنید تنهام هیچکسم ندارم به جز دوتا پسر که هنوز خیلی جوانند
Iran (Islamic Republic of)
نوشین
۲۱:۰۱ ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
من۱۸ ساله که ام اس دارم.۳یا۴حمله داشتم.حالمم عالیه.مشکلی ندارم.حتی سه تابچه اوردم.ومعلمم.نترسید.مث ملکه ها راحت زندگی کنید
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۲۳:۰۱ ۰۲ خرداد ۱۳۹۹
سلام من تازه متوجه شدم که ام اس دارم روحیه و انگیزمو برا زندگی از دست دادم بدنم سنگین مبشه پاهام میگیره حتی عضلات معدم هم میگیره تو رو خدا بگید چیکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
محمد حسین لقمانیه
۱۶:۴۲ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
من ام اس دارم بیمارستان شریعتی تحت نظردکتر هستم الان بیماریم پیشرفت کرده کاملافلج شدم می خواهم ببینم اگه بخواهم ازروش درمان باسلولهای بنیادی استفاده بکنم بایدکجامراجعه بکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۸ ۱۹ بهمن ۱۳۹۸
سلام من ۱۶ سالمه امسال بخاطر مشکلات خانوادگی msگرفتم روزای اول خیلی افسرده بودم ولی الان بهترم امیدوارم که درمان هرچه زود تر پیدا شه
Iran (Islamic Republic of)
فائزهههه
۲۲:۳۸ ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
سلام من مادرم ام اس دارن ،و دکتر گفته ک از ناحیه ی کمر ی پایین فلجه ،وتقعا واسم دیدن این لحظات سخته ،ایا راه درمانی هست ؟؟؟ خاهش میکنم بگین
Iran (Islamic Republic of)
اسمعیل جمالی
۱۰:۲۷ ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
از سال 90این بیماری رو دارم زورش به من نمیرسه فقط میخندم و برا خودم خوشم تنها راه مبارزه با این نوع بیماری ها فقط خندیدن و خوش بودن هست و بس
خوش باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۱ ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
برو طب اسلامی خوب خوب میشی
Iran (Islamic Republic of)
ملیحه
۲۰:۲۸ ۲۸ دی ۱۳۹۸
سلام مامان من مشکل بلع و مشکل درصحبت کردن داره تازه تشخیص دادن بیماری ام اس داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۲۴ دی ۱۳۹۸
سلام من 21 سالمه و چند ماهه هم چشمم کمی ضعیف تر شده و تاری دید و سیاه شدن دید همراهشه و هم دست و پاهام گز گز میکنه.... بنظرتون ام اسه؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
زهره ام
۲۳:۰۷ ۲۳ دی ۱۳۹۸
من یازده ساله که ام اس دارم اصلا هیچ مشکلی ندارم
Germany
مهدی
۱۵:۱۴ ۱۴ آذر ۱۳۹۸
سلام. 22 سالمه. دوساله که تشخیص دادن ام اس دارم. تو روزای اول خیلی برام سخت بود ولی الان بهتر شدم. در کل اميدتو از دست ندید. استرس نداشته باشین. به بیماریتون زیاد فک نکنین. ورزش خیلی کمکم کرده. ماساژ درمانی و طب سنتی و سوزنی هم خوب بود برام. به امید روزی که درمان قطعی ام اس پیدا بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۳ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
آیا به مرگم‌ خطم میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
حجت
۲۳:۴۱ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
فرشاد جان عاشق شدی برو جلو مرد ومردانه. اگه عشق باشه همه چی قشنگ میشه حتی نگهداری. ما 6 سال ازدواج کردیم. عین روز اول عاشق همیم. اگه خواستی بیشتر راهنمایی کنم
United States of America
حسین
۲۳:۴۷ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
روش ahsct در بیشتر کشورهای دنیا انجام میشود برای باز سازی دستگاه ایمنی جهت جلوگیری از حمله مجدد کارا ترین روش است و از داروها بسیار کاراتر است ای کاش در ایران هم انجامشود
Iran (Islamic Republic of)
Mostafd
۱۴:۲۶ ۲۴ شهريور ۱۳۹۸
دوستان عزیز ام اس فقط یه سرماخوردگی و یا آنفولانزاست نگران هیچی نباشید فقط از استرس دوری کنید و سعی کنید خانواده هارو آگاه کنید برای درست برخورد کردن‌!!!!
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۶:۳۵ ۲۱ شهريور ۱۳۹۸
سلام دوستان.نگران نباشید.منم دارم.اما داروهای درمانش تو راهه.منتظر تاییدیه جهانیه
Iran (Islamic Republic of)
با سلام
۲۲:۱۸ ۰۹ شهريور ۱۳۹۸
ایا بچه ادم که ام اس داره ام اس میگیره
Iran (Islamic Republic of)
فرشاد
۰۰:۲۱ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
عاشق خانمی شده م که ms داره نمیدونم چه کار کنم توانایی نگهداری و مراقبت ازش رو نمیدونم دارم یا نه
Iran (Islamic Republic of)
آرش
۱۹:۰۱ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
سلام.47 سالمه.از 18 سالگی تشخیص دادند که ام اس دارم.بیست ساله که مشکل حاد پیدا کردم همهٔ داروها رو امتحان کردم.طب سنتی و زنبور درمانی رو هم.الانم رو پای خودم هستم و زندگی میکنم.ازدواج کردم و یه پسر از ازدواج دومم دارم.خلاصه اینکه بعنوان یه پیشکسوت میگم که بهترین راه مدارا کردن و بیخیال شدن بیماری هست.اینو مطمئنم که روزی داروش مثل سرما خوردگی پیدا میشه و دوباره فوتبال بازی خواهم کرد و ساز خواهم نواخت.بهترین درمان آرامش خاطر و وجود آرامش هست.منو ام اس باهم زندگی میکنیم تا روز ی که از هم جدا شیم.
Iran (Islamic Republic of)
یونس
۲۳:۳۳ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
سلام من ۱۲ سال ام اس دارم فقط زانو تا کف پاهام احساس سنگینی بی حسی دارم تو رو خدا درمانش پیدا کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۱ ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
من ۳۱ سالمه از ۲۷ سالگی ام اس دارم دو ساله آمپول سینما میزنم فقط گزگزی دست دارم
Iran (Islamic Republic of)
س
۰۱:۵۲ ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
من بیماری ام اس دارم درسال۹۳داشتم تشخیص ندادن تو۹۵ فهمیدن من ام اس دارم نمیکره راست مغزم سنگینه طرف راست بدنم حس میکنم خوب کار نمیکنه دستام همش تیر میکشن وهفته ای یه بار امپول سینووکس استفاده میکنم چیکارکنم که تیر نکشه
Iran (Islamic Republic of)
راحله ببدار فربمانی
۲۰:۳۸ ۲۵ آبان ۱۳۹۸
سلام،امپول نزنید طب سنتی یا طب اسلامی برین بهتر نتیجه میگیرید من خوب شدم خداراصد هزار بار شاکرم
Iran (Islamic Republic of)
دنیا
۰۰:۰۹ ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
سلام تورو خدا کاری کنید که درمانش پیدا بشه من ام اس به چشمام سرایت کرده خیلی میترسم بینایم رو از دست بدم
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۳:۰۷ ۰۹ آذر ۱۳۹۸
سلام
لطف نام و آدرس دکتری که رفتید رو بفرمایید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
من از سن ۲۹سالگی ام اس گرفتم الان ۳۶سالمه۷سال هست دارم با این بیماری میجنگم اول داروم سینوکس هفته ای یکی بود بعد شد سینومر یک شب در میان ولی الان بعد از عروس کردن دخترم پای راستم خیلی سنگین شده رفتم دکتر برام گفت حمله داشتی شاید تا یکسال دیکه هم فلج بشی مغزت هم داره کوچک مبشه خواهش میکنم اگه راه درمانی دازید راهنماییم کنید
Iran (Islamic Republic of)
محمد تصوري
۱۱:۲۱ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
دكتر اشتباه كرد مايوس نباش حالت بد نميشه روحيه خودتو حفظ كن وبرو پيش دكتر
Iran (Islamic Republic of)
سیمین
۰۱:۱۲ ۰۷ مرداد ۱۳۹۸
من احساس سرگیجه دارم سمت چپ مغزم هم گرفته به نظرتون ام اس هست
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۶:۲۰ ۰۶ مرداد ۱۳۹۸
من الان 8 ساله ام اس دارم ولی باهاش مبارزه میکنم چیزهای سرد مجاز رو از برنامه غذایم حذف کردم
Iran (Islamic Republic of)
کوثر
۱۵:۰۳ ۰۱ مرداد ۱۳۹۸
سلام وقت بخیرمامانم بیماری ام اس داره خیلی وضعش بده میشه راهنماییم کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۰ ۲۵ آبان ۱۳۹۸
طب سنتی،اسلامی ببرینشون انشالله به اذن خداوند خوب میشوند
Iran (Islamic Republic of)
Mehdi
۰۹:۲۷ ۰۱ مرداد ۱۳۹۸
سلام، من 27 سالمه، از 4 سالگی ام اس دارم و تا 20 سالگی مشکل خاصی نداشتم اما الان 7 ساله که پام خستگی و بی تعادلی داره،واسه درمانش همه داروها رو استفاده کردم و فیزیوتراپی و طب سوزنی و طب سنتی هم رفتم اما هیچ جوابی نگرفتم، لطفا اگه روشی هست که پام درمان بشه بگید
Italy
ناشناس
۱۵:۱۱ ۲۰ تير ۱۳۹۸
درسته ام اس درمان خواصی نداره فقط میشه کنترل کرد از پیشرفت بیماری
Iran (Islamic Republic of)
ایوب
۰۹:۵۵ ۰۸ تير ۱۳۹۸
من از ۱۰ سالگی ام اس دارم و الان ۴۳ سالمه
Iran (Islamic Republic of)
Elisar
۱۱:۵۰ ۰۱ تير ۱۳۹۸
من 4 سالِ مبتلا ب ام اس هستم اول هفته ای 1 بار امپول سینووکس میزدم بعِ تقریبا 3 سال بخاطر یه سرماخوردگی کوچیک و عفونت امپولم عوض شد و کوپامر میزنم الان یه شب در میون...دکترم گفته بود 5 سال طول درمان این بیماریه ولی بخاطر سرماخوردگیم گفت از همون موقع دوباره باید دوره 5 ساله شروع بشه همینطور پیش بره باید تا اخر عمرم این بیماریو یدک بکشم...دکترام هر چی میگن الکیه چون نمیتونن درمان کنن...این بیماری هم بخاطر استرس و حرص خوردنِ نه غذاهایی ک گفتین...
Iran (Islamic Republic of)
Hadi
۱۹:۰۳ ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
باسلام وخسته نباشید من از سن ۱۵سالگی این بیماری رو دارم الانم ۲۷سالمه دردهای شدیدی در ناحیه کمر.هردودست و پا و گردن دارم به جوری سوزش داره که روی اعصابم راه میره ایادرمانی هست؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۲۲:۱۳ ۱۹ خرداد ۱۳۹۸
منم تو دوره مصرف سردیجات یکماهه مبتلا به ام اس شدم و تا چند روز پیش که ماهی نخورده بودم خوب بودم تا با خوردن ماهی علائم برگشتن و دوباره افتادم تو خونه... من مرزنجوش زیاد میخوردم و این داروی گیاهی مفیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۸ ۱۴ خرداد ۱۳۹۸
یک سال پیش متوجه شدیم که پسرم بیماری ام اس داره، ابتدا خیلی ناراحت بودم ولی بعد، سعی کردم با کمک خدا این بیماری رو درمان کنم، الان یک سال هست شب در میون آمپول سینومر استفاده میکنه، و شدیدا هم تغذیه رو تغییر دادیم، الحمدلله فعلا هیچ نشونه ای از بیماری نداره، ولی دکترشون میگه باید آمپولا رو یک سال دیگه هم ادامه بده، من فک میکنم علت اصلیش یکی خوردن مداوم شیرینی‌جات مصنوعی هست، مث نوشابه کیک قند شکر دلستر،،،،، وخوردن سردیجات و البته استرس وغصه،
Iran (Islamic Republic of)
نجم
۲۲:۵۲ ۱۰ خرداد ۱۳۹۸
باسلام یه طرف بدنم گزگز میکند چکار بکنم
Iran (Islamic Republic of)
علي
۲۱:۱۳ ۰۷ خرداد ۱۳۹۸
گويا باعث اين بيماري مصرف سيب زميني و ماست است
Iran (Islamic Republic of)
اناهیتا
۱۸:۴۵ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
من در انگشت شصت پای راستم یک هفته است احساس بی حسی دارم چکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
اعظم
۲۰:۴۲ ۲۷ فروردين ۱۳۹۸
من ۲۱ سال دارم و از سن ۱۱ سالگی دچار شدم
Iran (Islamic Republic of)
نام فاطمه
۰۳:۱۱ ۱۵ فروردين ۱۳۹۸
من هم امیدوارم که بیماریه ام اس درمان شود
Iran (Islamic Republic of)
اعظم
۲۰:۴۴ ۲۷ فروردين ۱۳۹۸
من دیکه خسته شدم من ۲۱ سال دارم و از سن ۱۱ سالگی دچار شدم یعنی ۲ سال هم تشخیص ندادن من از ۹ سالگی داشتم
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه زال نژاد
۱۵:۰۸ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
من مشکل ام اس دارم باهیچ داروی درمان نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
امید ف
۰۲:۴۲ ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
سلام
لطفا بیشتر در مورد درمان با گیاهان دارویی بگید مارو بیشتر با درمان گیاهان دارویی اشنا کنیــــــــــید ممنـــــــــــــون از همکاریتــــــــــــــــون..باارزوی هرچه زودتر درمان بیماری امیدوارم تمامی بیمـــــــــــــاران شفــــــــــــا پیدا کنند انشـــــــــــــــــــاالله
آخرین اخبار