فرمانده عملیات نینوا خبر احداث پایگاه نظامی آمریکا را در سنجار تکذیب کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه الشرق الاوسط عربستان، فرمانده عملیات نینوا خبر احداث پایگاه نظامی آمریکا را در سنجار تکذیب کرد. سرلشکر نجم الجبوری در گفتگو با الشرق الاوسط در این خصوص گفت: خبر‌های منتشر شده در این باره موثق نیست و صحت ندارد.

او درباره اقدامات طرف‌های امنیتی عراقی با مشارکت نظامیان آمریکایی برای تأمین امنیت نوار مرزی با سوریه در غرب شهر موصل، اقدام نیرو‌های عراقی با کمک مستشاران نظامی آمریکایی برای حمایت از مرز‌ها را در برابر احتمال سرازیر شدن عناصر داعش از طریق مرز‌ها به عراق تأیید کرد.

این مقام نظامی اعلام کرد: «مستشاران آمریکایی معمولا در موصل، القیاره و دیگر مناطق نینوا حضور دارند، آن‌ها درباره لزوم اتخاذ اقدامات احتیاط‌آمیز در مرز‌ها به ما اطلاع داده بودند.»

الجبوری با بعید دانستن «همکاری نیرو‌های نظامی عراقی با نیرو‌های آمریکایی در تأمین امنیت مرزها» گفت: «مسئله فقط به مشورت‌دهی نظامی محدود می‌شود.»

او از ارائه اطلاعاتی درباره علل پشت پرده اقدامات نظامی در مرز‌های سوریه در این دوره خودداری کرد، اما یک منبع نظامی بلندپایه در گفتگو با الشرق الاوسط گفت: «این امر به زمان قریب‌الوقوع آغاز عملیات نظامی گسترده در مناطق مرزی سوریه و مجاور با عراق به فرماندهی آمریکایی‌ها و نیرو‌های سوریه دمکراتیک ارتباط دارد.»

صائب خدر نماینده منتخب منطقه الکوته و حزب «پیشرو ایزدی» نیز با اعلام بی اطلاعی از احداث پایگاه آمریکا در سنجار در گفتگو با الشرق الاوسط گفت: «ما چنین خبر‌هایی را شنیده‌ایم، اما هیچ چیزی عملا اتفاق نیافتاده است. بله آمریکا و عراق در نوار مرزی تحریکاتی داشته‌اند، اما پایگاه آمریکا در سنجار وجود خارجی ندارد.» 

انتهای پیام/

خبر ساخت پایگاه نظامی امریکا در سنجار تکذیب شد

برچسب ها: عراق ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار