معاون عمرانی استاندار بوشهر از الزام شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان برای قطع فوری آبیاری فضای سبز توسط آب شرب خبر داد.

آبیاری فضای سبز توسط آب شرب ممنوع شد به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر ،  مهرداد ستوده  اظهار داشت: در سال جاری با عنایت به کاهش شدید بارندگی در سطح کشور و بویژه مناطق جنوبی کشور، به تبع آن استان بوشهر نیز به شدت تحت تاثیر پدیده کم آبی و خشکسالی قرار گرفته است.

وی یادآور شد: در این راستا با توجه به تلاش‌های به عمل آمده در راستای تامین منابع آب پایدار تاکنون دو واحد آب‌شیرین‌کن در سطح استان راه‌اندازی شده با حجم تولید ۲۰ هزار مترمکعب و تعداد ۳ واحد آب‌شیرین‌کن با ظرفیت ۷۷ هزار و ۵۰۰ متر مکعب در روز نیز در دستور کار قرار دارد که انتظار می‌رود در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد.

تفکیک آب فضای سبز و آب شرب

معاون عمرانی استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: علیرغم تلاش‌های صورت گرفته و با توجه به حجم و میزان مصرف پیش‌بینی شده و فرا رسیدن فصل گرم سال و بالا رفتن میزان مصرف آب، لازم است در این زمینه تدابیر لازم اتخاذ شود تا با مشکلات کمتری مواجه شویم.

ستوده تصریح کرد: تفکیک آب فضای سبز و آب شرب در دستور کار مدیریت استان قرار دارد و اقدامات خیلی خوبی صورت گرفته و ما به آن به عنوان یک مساله کلان نگاه می‌کنیم و از شهرداران و دهیاران و مدیران دستگاه‌های اجرایی می‌خواهیم با تمام توان و ظرفیت برای تحقق این مهم اهتمام ورزند.

وی تاکید کرد: تمام شهرداری‌های تابعه استان به هیچ وجه از آب شرب برای آبیاری فضای سبز استفاده نکنند و ما بدون تردید کنترل‌ها و نظارت‌های لازم را به عمل می‌آوریم و با کسانی که توجه و مواظبت لازم را به عمل نیاورند برخورد قانونی می‌شود.

با کم‌آبی مواجه هستیم

معاون عمرانی استاندار بوشهر بیان کرد: از تمام مدیران ادارات و سازمان‌ها و نهادها که دارای فضای سبز هستند موکدا خواسته می‌شود که از آب شرب برای آبیاری فضای سبز به هیچ عنوان استفاده نکنند.

ستوده گفت: در ارتباط با مصرف آب در محدوده روستایی نیز تاکید می‌کنم که عزیزان ما در روستاها و دهیاری‌ها در این ارتباط دقت و مواظبت و کنترل لازم را داشته باشند.

وی با یادآوری این نکته که با کم‌آبی مواجه هستیم افزود: بدون شک گذر از این مرحله با همکاری شهرداران و دهیاران و مدیران دستگاه‌های اجرایی و شهروندان و رعایت میزان مصرف بهینه و صرفه‌جویی به راحتی امکان‌پذیر است و این مهم به نحو مطلوب قابل مدیریت است.

ستوده خاطرنشان کرد: از مردم عزیز استان خواهش می‌کنم با صرفه جویی در مصرف آب، خادمان خود در مدیریت استان را یاری کنند.

انتهای پیام/م

برچسب ها: بحران آب ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.