مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان گفت: از ابتدای سال 96 برای 22 هزار و 710 نفر اشتغال ايجاد شده است.

ایجاد بیش از 22 هزار شغل در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمدناصر نيکبخت  استاندار همدان شامگاه شنبه در کارگروه اشتغال و سرمايه گذاری استان همدان بیان کرد: وقتي رهبر معظم انقلاب ، رئيس جمهوري ، مردم و همه مسئولان بر ايجاد اشتغال تاکيد دارند، نبايد در روند ايجاد اشتغال استان مانع ايجاد شود.

وی با بيان اينکه در حوزه اشتغال و توليد هيچ کوتاهی پذيرفته نمی شود افزود: بانک ها تا پايان خرداد ماه اعتبارات اشتغالزايی را تعيين تکليف کنند و گزارش دهند.

استاندار همدان ادامه داد: اعتبار اشتغالزايی استان همدان در سال گذشته 15 هزار ميليارد ريال بوده که جذب بخشی از اين تسهيلات رضايت بخش نيست.

وی اظهار داشت: بانکها در کارگروه اشتغال استان، گزارش را ارائه کنند و تا پايان خرداد ماه نسبت به پرداخت تسهيلات اقدام کنند.

نيکبخت با بيان اينکه تعهد اشتغال استان همدان در سال گذشته 19 هزار و 800 نفر بوده افزود: تاکنون برای بيش از 22 هزار نفر در استان شغل ايجاد شده و اين رقم بايد با پرداخت تسهيلات اشتغالزايی افزايش يابد.

مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان نيز گفت: از ابتدای سال 96 برای 22 هزار و 710 نفر اشتغال ايجاد و اين آمار در سامانه رصد ثبت شده است.

سيد احمد توصيفيان افزود: تعهد اشتغال استان همدان 19 هزار و 980 شغل بوده است که بيش از تعهد شغل ايجاد شده است.

وي با اشاره به اينکه بر اساس آمار مرکز آمار ايران در سال 95 نرخ بيکاری در استان همدان 9.5 درصد بود ادامه داد: در نيمه نخست سال 96 اين عدد به 9.3 درصد کاهش يافت و همدان پس از استان‌های مرکزیو سمنان در رتبه سوم کشور قرار گرفت.

مديرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعي استان همدان اظهار داشت: علاوه بر تسهيلات رونق توليد که افزون بر 6 هزار ميليارد ريال است، يک هزار و 130 ميليارد ريال تسهيلات خود اشتغالي نيز براي استان در نظر گرفته شده است.

توصيفيان همچنين از اختصاص سه هزار و 400 ميليارد ريال در بخش اشتغال فراگير و يک هزار و 360 ميليارد ريال در بخش اشتغال روستايی استان خبر داد و افزود: اين ميزان تسهيلات سال 96 بوده که بايد با همکاری بانکها به متقاضيان واگذار شود.

انتهای پیام/د.ا

22 هزار و 710 شغل در همدان ایجاد شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.