مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت پيش بينی می شود سطح زير كشت سيب زمينی تا پايان فصل كاشت به 3500 هكتار برسد.

حاتمی  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه در گفتگو با  خبرنگارگروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه گفت: با تلاش کشاورزان و کارشناسان در سال زراعی جاری حدود 3250 هکتار سیب زمینی تا تاریخ 12/3/96 در این شهرستان کشت شده که پیش بینی می‌شود سطح زیر کشت سیب زمینی تا پایان فصل کاشت به 3500 هکتار برسد.

حاتمی با بیان اینکه متوسط عملکرد مزارع سیب زمینی شهرستان کرمانشاه 55 تن در هکتار است پیش بینی نمود امسال 193 هزار تن سیب زمینی برداشت گردد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه افزود: در سال زراعی گذشته 2400 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان زیر کشت سیب زمینی رفته بود که از این سطح بیش از 132 هزار تن سیب زمینی برداشت گردید.

وی با اشاره به اینکه، عمده سطح زیرکشت کشت سیب زمینی در دهستان‌های میاندربند، سراب نیلوفر و الهیارخانی می‌باشد، مهم‌ترین ارقام کشت شده سیب زمینی در این شهرستان را آگریا، بامبا و مارفونا برشمرد و افزود: در سال‌های گذشته ارقام دیگری نیز در این شهرستان کشت می‌شد که به علت عملکرد پایین مورد استقبال کشاورزان قرار نگرفته و از چرخه‌ کاشت خارج شدند.

حاتمی خاطرنشان ساخت: در راستای استفاده بهینه از منابع آبی محدودشهرستان، اقدامات مطلوبی جهت توسعه سیستم‌های آبیاری تحت فشار صورت گرفته که این سیستم‌ها در مزارع سیب زمینی علاوه بر کاهش مصرف آب، تأثیربسزایی در افزایش عملکرد و کیفیت محصول تولیدی خواهند داشت.

وی در پایان جهت پایداری تولید این محصول و کمک به حاصل خیزی خاک، به کشاورزان توصیه نمود که کشاورزان عزیز تلاش کنند کشت سیب زمینی را در تناوب زراعی محصولات آبی خود قرار دهند.

انتهای پیام/ز

عملکرد مزارع سیب زمینی شهرستان کرمانشاه 55 تن در هکتار است

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.