مسئول آموزش و پژوهش اداره کل انتقال خون استان کرمان گفت: مردم با رعایت نکات لازم و بدون هیچ اشکالی می‌توانند در ماه رمضان خون خود را به نیازمندان اهدا کنند.

رمضان ماهی است که با بخشندگی گره خورده است؛ اما، مردم در ماه رمضان به علت روزه داری خود را از فیض اهدای خون محروم می‌کنند.

عباس بهرامی رئیس روابط عمومی اداره کل انتقال خون استان کرمان با بیان اینکه مراکز خونگیری در کرمان و شهرستان‌ها در ایام ماه رمضان هر روز از ساعت ۱۶ تا ۲۲ برای مراجعه کنندگان باز است، گفت:، اما در ماه رمضان به خصوص در روز‌های اول آمار اهدای خون پایین است.

اما، به راستی آیا فرد روزه دار نمی‌تواند خون خود را اهدا کند؟

 مطهره قاضی زاده مسئول آموزش و پژوهش اداره کل انتقال خون استان کرمان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، با بیان اینکه روزه داران نیز می‌توانند خون خود را اهدا کنند، گفت: بهترین زمان برای اهدای خون فرد روزه دار بعد از افطار است.

وی افزود: روزه داران پس از صرف افطار و نوشیدن ۴ تا ۵ لیوان مایعات، می‌توانند برای اهدای خون خود مراجعه کنند.

دکتر قاضی زاده با بیان اینکه ضعف و بی حالی که مردم احساس می‌کنند بعد از اهدای خون دچار آن می‌شوند، ناشی از کمبود مایعات است، گفت: فرد اهدا کننده بعد از اهدای خون با مصرف مایعات زیاد از افطار تا سحر می‌تواند این کمبود را جبران کند.

وی افزود: این افراد می‌توانند با قرار دادن رژیم آهن دار چون: گوشت قرمز، گوشت سفید، حبوبات مثل عدس و سبزیجات با برگ تیره رنگ و سبز تیره مثل اسفناج و کاهو در برنامه سحر‌ها و افطاری‌های آینده کمبود‌های ناشی از این مواد مغذی را جبران کند.

عباس بهرامی رئیس روابط عمومی اداره کل انتقال خون استان کرمان نیز در گفتگو با خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان با بیان اینکه برخی از مردم شب‌های قدر را برای اهدای خون انتخاب می‌کنند، گفت: پایگاه‌های کرمان و بم شب‌های ۱۹ و ۲۱، پایگاه سیرجان ۲۱ و ۲۳ و پایگاه‌های رفسنجان و جیرفت هر ۳ شب لیالی قدر برای ارائه خدمات از ساعت فعالند.

وی با بیان اینکه سازمان انتقال خون ۱۹ و ۲۱ ماه رمضان پذیرای اهداکنندگان در کرمان است، افزود: مردم برای اهدای خون خود در شهر کرمان در ۱۹ رمضان می‌توانند از ساعت ۲۱ تا ۱ به مرکز ثابت خونگیری واقع در خیابان شریعتی و یا به تیم سیار واقع در مصلی بزرگ امام علی (ع) مراجعه و در ۲۱ رمضان نیز از ساعت ۲۱ تا ۱ به مرکز ثابت واقع در خیابان شریعتی و تیم سیار واقع در مهدیه صاحب الزمان مراجعه کنند.

عباس بهرامی از مردم خواست برای اهدای خون خود، کارت ملی یا کارت شناسایی خود را به همراه داشته باشند.
انتهای پیام/ی

اهدا خون در ماه مبارک رمضان

برچسب ها: رمضان ، اخباراجتماعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار