مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات سمنان گفت: پوشش آنتن دهی تلفن همراه درجنگل ابر شاهرود توجیه اقتصادی ندارد و این پروژه از دستور کار سازمان تنظیم مقررات رادیویی خارج‌ شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، سید مسعود میر رضایی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات سمنان با اعلام این خبر گفت : جنگل ابر شاهرود دور از دسترس و خارج از فضای ارتباطی اپراتورهای ارائه دهنده خدمات تلفن همراه است و پروژه پوشش موبایلی این منطقه در چند مرحله کارشناسی و بازدید موردبررسی قرار گرفت و مشخص شد در اجرای آن دو چالش بزرگ تأمین نیروی برق و بسترسازی انتقال از طریق فیبر نوری، ارتباطات رادیویی و آنتن وجود دارد.

 وی در ادامه افزود : از سوی دیگر با توجه به گستردگی منطقه و سیستم توزیع پرفشار، هیچ نوع قابلیت استفاده از توان محیطی وجود ندارد همچنین انتقال برق نیز امری پر هزینه محسوب می شود در نتیجه با توجه به حل نشدن این دو مشکل، پروژه پوشش آنتن جنگل فعلاً از پروژه‌های سازمان مقررات تنظیم رادیویی خارج‌ شده است .

میررضایی تصریح کرد:  برای روستاهای هدف گردشگری بخش بیارجمند مانند قلعه بالا، رضاآباد و منطقه احمدآباد خار توران نیز نامه‌نگاری‌هایی با سازمان مقررات رادیویی در تاریخ ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۹۷ انجام و خوشبختانه مساعدت‌های لازم برای احداث و تأسیس سایت صورت گرفته است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات سمنان درباره امنیت سایبری و بابیان اینکه در حوزه پدافند غیرعامل این حوزه کارگاه‌های آموزشی به‌صورت مستمر برگزار می‌شود، ابراز داشت: سال گذشته در جریان حمله و نفوذ باج افزارها در سیستم‌های کامپیوتری کشور چندین کارگاه برای روشن شدن موضوع و ارائه آموزش‌های لازم به نهادهای دولتی اجرا شد تا در مواقع بحران حوزه سایبری استان سمنان از امنیت لازم برخوردار باشد.

انتهای پیام / گ

انتقال برق از جنگل ابر شاهرود جهت  آنتن دهی تلفن همراه امری پر هزینه است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.