فرمانده انتظامی مازندران بر اقدامات پیشگیرانه رشد مدار در کاهش آسیب‌ های اجتماعی تاکید کرد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار سید محمود میرفیضی فرمانده انتظامی مازندران با تاکید بر اقدامات پیشگیرانه رشد مدار در کاهش آسیب‌ های اجتماعی ارتقاء سطح فکری وتوانایی فردی و اجتماعی افراد جامعه را از راه‌های موثر مقابله موثر و کارآمد با مسائل و مشکلات زندگی برشمرد.

وی با اشاره به اینکه ایجاد زمینه‌های رشد و تعالی فردی و اجتماعی به عنوان یکی از مهمترین وظایف نیروی انتظامی است، افزود: کمک به ارتقاء سطح فکری و توانایی فردی و اجتماعی افراد برای مقابله موثر و کارآمد با مسائل و مشکلات زندگی و شناسایی ریشه‌ های رفتار‌های نابهنجاری که امنیت اجتماعی و بهداشت روانی مردم را به خطر می‌ اندازد از جمله وظایف کارشناسان این مرکز به شمار می‌ رود.

فرمانده انتظامی مازندران گفت: معاونت اجتماعی با بهره گیری از مشاوران و مددکارانی مجرب و کارآزموده در کلانتری‌ ها و مرکز استان گام‌های موثری را در پیشگیری از آسیب‌ های اجتماعی برداشته است.

سردار میرفیضی افزود: در دو ماه نخست امسال ۳ هزار و ۴۰۲ پرونده به مددکاری اجتماعی کلانتری‌ های سطح استان ارجادع داده شد که ۷۹ درصد آن منجر به مصالحه شد.

وی با تاکید بر سوق دادن روند اقدامات پیشگیرانه اجتماعی، گفت: ارائه خدمات روانشناسی، مشاوره و مددکاری فردی و خانوادگی بصورت یکنواخت و هماهنگ در مراکز مشاوره و مددکاری اجتماعی کلانتری‌ ها و مجامع عمومی و آموزشی منجر به پیشگیری اجتماعی از آسیب‌ ها و جرائم مبتلابه جامعه می‌ شود.

فرمانده انتظامی مازندران افزود: به همین منظور مرکز مشاوره استان در قالب طرح مشاوره فعال در مدارس، مساجد و محافل عمومی اقدام کرده است که در مجموع بیش از ۲ هزار و ۳۶۰ نفر از این کلاس‌ های آموزشی برخوردار شده اند.

وی گفت: ۱۷ جلسه آموزشی بهداشت روان برای خانواده‌ ها در دوماهه گذشته برگزار شد که در مجموع ۱۶۶ نفر از این کلاس‌ ها بهره‌مند شدند.

انتهای پیام/ م

تاکید بر اقدامات پیشگیرانه رشد مدار در کاهش آسیب‌ های اجتماعی

برچسب ها: نیروی انتظامی ، سرقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.