کمک داور بین المللی فوتبال ایران گفت: فوتبال غیرقابل پیش بینی است و با کوچک‌ترین اشتباه سابقه ۲۵ ساله ام زیر سوال می‌رود.

سخندان: کوچک ترین اشتباه در جام جهانی 25 ساله داوری ام را زیر سوال می برد/ بحث مالی برای ما اهمیتی نداردبه گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رضا سخندان کمک داور بین المللی فوتبال ایران در حاشیه مراسم بدرقه اش به جام جهانی ۲۰۱۸ بیان کرد: خوشحالم برای نخستین بار یک تیم داوری کامل از ایران همراه با تیم ملی فوتبال کشورمان به جام جهانی می‌رود. من به عنوان نماینده جامعه آموزش و پرورش و دبیران تربیت بدنی به روسیه می‌روم. امیدوارم ابتدا شرایط خوبی در جام جهانی برای تیم ملی رقم بخورد تا دل مردم شاد شود و سپس ما هم بتوانیم مانند تمام تورنمنت‌های قبلی که عملکرد خوبی داشتیم و فینال المپیک و نیمه نهایی جام کنفدراسیون‌ها را قضاوت کردیم در جام جهانی هم این عملکرد را تکرار کنیم.

او ادامه داد: نکته مثبت برای داوران ایرانی این است که فیفا نسبت به ما ذهنیت خوبی دارد و با توجه به قضاوت‌های خوبمان به داوران ایرانی احترام می‌گذارد، اما فوتبال غیر قابل پیش‌بینی است و ممکن است در لحظه اتفاقات خاصی بیفتد. ممکن است با کوچک‌ترین اشتباه سابقه داوری ۲۵ ساله‌مان زیر سوال برود. برای ما هم مانند تیم ملی اولین بازی در جام‌جهانی حکم فینال دارد و سعی می‌کنیم تمام توانمان را برای عملکردی خوب به کار گیریم.

او درباره میزان حمایت مسئولان وزارت آموزش و پرورش و ورزش ایران از خودش گفت: توقع داشتم مسئولان ورزش و هیئت فوتبال خراسان رضوی از من حمایت کنند، اما متاسفانه این کار انجام نشد. تنها مدیرکل آموزش و پرورش مشهد، شهرداری و مسئولان محل خدمتم حامی من بودند و به همین دلیل از آن‌ها تشکر می‌کنم. شغل اصلی من معلمی است و با عشق و علاقه کار داوری را انجام می‌دهم. در این ۱۵ سال هم مزاحم آموزش و پرورش بودم و مسئولان هم در حد توانشان از من حمایت کردند.۱۵ سال در منطقه محروم تبادکان معلمی کردم.

سخندان درباره اظهارات علیرضا فغانی مبنی بر خداحافظی از داوری در پایان جام جهانی بیان کرد: امیدوارم فغانی از روی احساس چنین تصمیمی نگیرد چرا که او از افتخار‌های داوری ایران است. یک سال پس از جام جهانی ۴۵ سالم تمام می‌شود، اما با توجه به اینکه فیفا اعلام کرده است داورانی که به این سن می‌رسند، می‌توانند در صورت بهره مندی از وضعیت جسمانی مناسب و موفقیت در تست‌ها به قضاوت خود ادامه دهند می‌خواهم به فعالیتم ادامه دهم. با این وجود تنها موضوعی که در حال حاضر برای ما اهمیت دارد موفقیت در جام جهانی است و باید ببینیم در پایان این رقابت‌ها چه اتفاقی رخ می‌دهد.

کمک داور اعزامی ایران به جام جهانی درباره اینکه آیا او هم مانند علیرضا فغانی بخشی از مراحل آماده سازی اش برای این رقابت‌ها را در زمین خاکی انجام داده است یا خیر، بیان کرد: روز‌هایی که در مشهد بودم دوستان لطف داشته و امکانات آموزش و پرورش را در اختیارم قرار دادند. البته با توجه به اینکه در ماه رمضان روزه می‌گرفتم ساعت ۱۱ شب به بعد تمرین می‌کردم تا از لحاظ بدنی افت نکنم. فغانی و منصوری در بدترین شرایط و زمین خاکی تمرین می‌کردند.

سخندان درمورد اینکه فغانی اعلام کرده با وجود درخواست فدراسیون فوتبال برای تمرین کردن او در ساختمان پک، خودش دوست داشته است در زمین خاکی تمرین کند، گفت: فغانی در شهرری سکونت دارد و اگر بخواهد در مرکز ملی فوتبال تمرین کند باید روزی سه تا چهار ساعت در راه باشد و با این وضعیت نمی‌تواند به کارهایش برسد. در چنین شرایطی حتی برای تمرین کردن هم توان ندارد. در کل باید بهترین امکانات در اختیار این داوران قرار بگیرد. تمام داوران جام جهانی با بهترین امکانات تمرین می‌کنند تا با روحیه بالایی در جام‌جهانی قضاوت کنند. ما مربی هم نداریم و خود من به عنوان مربی برنامه ریزی و تمرین می‌کنم. با این برنامه‌ها سعی دارم از لحاظ روحی و جسمی شرایطم را بهتر کنم، اما در سال‌های اخیر در شرایط سختی خودمان را آماده کردیم.

بیشتر بخوانید:

سخندان درمورد اینکه آیا تیم داوری ایران می‌تواند در فینال جام جهانی قضاوت کند یا خیر، اظهار داشت: همه داوران دوست دارند در بالاترین سطح قضاوت کنند و حضور در فینال جام‌جهانی در ذهن ما هم وجود دارد. با این وجود برای این امر باید پله به پله گام برداریم.

کمک داور بین المللی فوتبال ایران درباره پاداش‌های دریافتی اش گفت: هفته پیش و در زمان دیدارمان با رئیس‌جمهور پاداش گرفتیم. بحث مالی برای ما اهمیتی ندارد و فقط می‌خواهیم به ما احترام گذاشته و شرایط و امکانات مناسبی برایمان فراهم کنند. هیچ وقت بحث مالی مطرح نمی‌کنیم چرا که کارمند هستیم و از لحاظ مالی مشکلی نداریم، اما دوست داریم از ما حمایت شود.

انتهای پیام/

آخرین اظهارات سخندان پیش از جام جهانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.