رئیس کارگروه صیانت از منابع آب سیستان و بلوچستان گفت: ۱۶ شهرستان سیستان و بلوچستان امسال درگیر تنش‌های بی آبی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، محمد علی حمیدیان رئیس کارگروه صیانت از منابع آب سیستان و بلوچستان در نشست کارگروه صیانت از منابع آب سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در فصل بارش سال جاری مجموع نزولات آسمانی حداکثر ۲۵ میلی لیتر بوده است که نسبت به الگوی درازمدت استان ۷۲ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان ادامه داد: بیش از ۱۶ شهرستان استان در تابستان سال جاری با تنش‌های آبی روبرو هستند.

وی با تبیین مسائل مرتبط با تبیین مسائل مرتبط با تامین آب شرب مناطق روستایی گفت: آب شرب بیش از ۱۷۰۰ روستای سیستان و بلوچستان امسال با تانکر و روش سقایی تامین می‌شود.

حمیدیان خاطرنشان کرد: معضلات مربوط به آب شرب روستایی حداقل ۳۳۰ هزار نفر از جمعیت روستایی را درگیر کرده است.

وی با بیان اینکه شبکه آبرسانی سیستان و بلوچستان فرسوده است افزود: الگوی توزیع جمعیت در استان به شکلی است که هزینه‌های انتقال آب را افزایش داده و در مقایسه با سایر استان‌ها این امر منابع و اعتبارات بیشتری را مطالبه می‌کند.

رئیس کارگروه صیانت از منابع آب سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بر اساس برآورد‌ها برای اصلاح شبکه آبرسانی شهر زاهدان به طور متوسط ۶۰ تا ۷۰ میلیارد تومان در بازه زمانی ۵ ساله اعتبارات مالی نیاز است.

حمیدیان با اشاره بر ضرورت تحقق ماده ۴۵ قانون توزیع عادلانه آب گفت: برخورد با متخلفان و بهره‌برداران غیرمجاز منابع آبی و سلب انتفاع اشتراکات غیرمجاز یک ضرورت است که در این راستا در حوزه آب و فاضلاب شهری بیش از ۵ هزار انشعاب تبدیل یا جمع آوری شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با اختصاص شعبه ویژه رسیدگی به جرائم آبی استان در محاکم قضایی روند مدیریت و صیانت منابع آب در سیستان و بلوچستان ارتقا می‌یابد.

انتهای پیام/ع

آبرسانی سیار به بیش از ۱۷۰۰ روستای سیستان و بلوچستان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار