استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ۱۰۰ درصد استان دچار خشکسالی شده است، گفت: تخصیص اعتبارات و اجرای پروژه‌های آبی اولویت اول استان است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، و به نقل از  روابط عمومی استانداری، سید دانیال محبی استاندار سیستان و بلوچستان در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان با حیاتی خواندن اهمیت مدیریت منابع آب موجود در استان، اظهار داشت: علیرغم خشکسالی‌های دو دهه اخیر، متاسفانه طی سال آبی امسال شاهد کمترین میزان بارندگی در سطح استان بودیم که کاهش بارندگی‌ها و میزان بالای تبخیر ناشی از شدت گرما باعث کاهش منابع آبی در استان شده است.

محبی با ذکر این مطلب که بسیاری از روستا‌های سطح استان به صورت سقایی و به وسیله تانکر آبرسانی می‌شوند، گفت: از سرجمع اعتبارات دستگاه‌ها ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به دستگاه‌های مربوطه جهت آبرسانی روستایی پرداخت شده است.

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران استان، ذخیره سازی و استفاده از روان آب‌ها و همچنین آب اضافه‌ی تصفیه خانه‌های آب و فاضلاب را در پروژه‌های عمرانی مهم برشمرد و مدیریت منابع آب موجود در استان را مورد تاکید قرار داد.

محبی در این زمینه تصریح کرد: دستگاه‌های متولی با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما در رابطه با اشاعه فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب تلاش کنند.

وی از همه دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان به ویژه نیرو‌های مسلح خواست با در اختیار گذاشتن خودرو‌های آبرسان و تانکر‌های آب به مدیریت بحران استان، در زمینه آبرسانی به روستا‌ها و نقاط نیازمند به آب شرب بهداشتی کمک کنند.

در این جلسه همچنین گزارشی از آخرین اقدامات دستگاه‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته در رابطه با آبرسانی روستایی و عشایری استان، پرداخته خسارت به کشاورزان عشایر و دامداران آسیب دیده از خشکسالی ارائه شد.

انتهای پیام/ع

۱۰۰ درصد سیستان وبلوچستان  دچار خشکسالی شده است

برچسب ها: بحران آب ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار