گزارش‌ها حاکی از آن است که آمریکا قصد دارد سامانه دفاع موشکی تاد را در خاک آلمان مستقر کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، منابع آگاه اعلام کردند ارتش آمریکا مذاکرات مقدماتی با برلین برای استقرار سامانه دفاع موشکی تاد در خاک آلمان را آغاز کرده است. ادعا می شود هدف از استقرار این سامانه موشکی در آلمان حفاظت از امنیت اروپا است.

یک مقام ارشد ارتش آمریکا اظهار کرد در این مذاکرات در خصوص استقرار سامانه دفاع موشکی تاد در پایگاه هوایی «رامشتاین»، که نیروهای هوایی آمریکا و ناتو در آنجا مستقر هستند، بحث و گفتگو شد. وی ادعا کرد: «این امر، این پیام را به اروپایی ها منتقل خواهد کرد که ما در خصوص حفظ امنیت آنها جدی هستیم.»

یکی دیگر از منابع آگاه نیز اظهار کرد برلین با استقرار این سامانه دفاع موشکی در خاک آلمان مشکلی ندارد. همچنین یک مقام ارشد ارتش آلمان بر نیاز به استقرار رادارهای بیشتر در سراسر اروپا به منظور رهگیری و نظارت بهتر بر تهدیدات محتمل تاکید کرد.

منابع آگاه اعلام کردند با توجه به توافقات موجود، آمریکا برای استقرار سامانه دفاع موشکی تاد در خاک آلمان نیازی به کسب اجازه از این کشور ندارد. با این حال، واشنگتن به طور رسمی برلین را از قصد خود برای استقرار این سامانه موشکی در آلمان مطلع کرده است.

این خبر در حالی منتشر شد که تنش ها میان آمریکا و اتحادیه اروپا به دلیل خروج یک جانبه ترامپ از برجام و همچنین اعمال تعرفه بر واردات فولاد و آلومینیوم به شدت افزایش یافته است. آنگلا مرکل نیز در ماه مه در سخنانی اظهار کرد: «دیگر به اقدامات آمریکا برای حفاظت از اروپا نیازی نیست.» وی همچنین از کشورهای اروپایی خواست سرنوشتشان را خود به دست بگیرند.

گفتنی است هنوز هیچ مرجعی خبر احتمال استقرار سامانه دفاع موشکی تاد در آلمان را به طور رسمی تایید نکرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آلمان ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار