فرمانده سپاه محمد رسول الله گفت: با هرگونه عناصری که بخواهند امنیت مراسم ارتحال امام (ره) را به خطر بیندازند مقابله خواهیم کرد.

/اشراف اطلاعاتی از سر مرزها تا تهرانبه گزارش خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  سردار سرتیپ محمدرضا یزدی فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله در نشست خبری که صبح امروز در مجتمع فرهنگ برگزار شد، اظهار کرد: مطابق سال‌های گذشته قرارگاه شهید فهمیده مسئولیت برگزاری مراسم ارتحال امام خمینی(ره) را بر عهده دارد و از اواخر سال گذشته نیز این قرارگاه کار خود را شروع و با 24 کمیته و 19 دستگاه دولتی و خدمات عمومی پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه در زمینه مسائل امنیتی شرایط بسیار خوبی داریم، افزود: اشراف اطلاعاتی ما از مرزها تا تهران انجام می‌شود و در طول این مدت از توانایی اطلاعاتی، امنیتی و دفاعی پیشرفته و قابل قبولی برای تأمین امنیت مراسم استفاده کردیم.

سردار یزدی با اشاره به اینکه برای تأمین امنیت بالگردهای متعدد، تیم‌های امنیتی و اطلاعاتی خوبی را به کار گرفته‌ایم و به مردم اطمینان می‌دهیم هرگونه اقدام و نقشه دشمنان را فرزندان آنها در نطفه خفه خواهند کرد، گفت: هیچ نگرانی امنیتی برای برگزاری سالگرد ارتحال امام (ره) نداریم.

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله با بیان اینکه امسال به دلیل آن که مراسم ارتحال مصادف با روزهای ماه مبارک رمضان شده است و مردم روزه‌دار هستند تنها از 9 استان زائر داریم و به گونه‌ای پیش بینی شده است که زائران  بعد از نماز ظهر از شهرهای خود حرکت کرده و بلافاصله پس از مراسم برگردند،

سردار یزدی افزود: مسیر اتوبوس های زائران هر استان  از قبل معلوم شده و همچنین پیش بینی شده اتوبوس‌ها از کدام ورودی شهر وارد شوند و در کدام پارکینگ پارک کنند.

وی با بیان اینکه در زمینه اورژانس و بهداری نیز با دستگاه‌های دیگر همکاری داریم، افزود: در زمینه راهنمایی و رانندگی نیز با راهنمایی و رانندگی کشور به خصوص تهران همکاری‌های لازم را انجام داده‌ایم.

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله با اشاره به اینکه مراسم سالگردارتحال امام خمینی (ره) با قرآن آغاز خواهد شد و پس از آن سخنرانی مقام معظم رهبری را داریم، افزود: فرصتی را مقرر کردیم تا مردم تهران قبل از اذان بتوانند به خانه‌های خود برگردند و زائرین شهرستان‌ها نیز سوار اتوبوس‌های خود شده و در ماشین افطار کنند.

وی با برشمردن زائرن سالگرد ارتحال امام تصریح کرد: زائران از استان‌های اصفهان، مرکزی، البرز، مازندران، قزوین، سمنان، قم و زنجان خواهند بود.

سردار یزدی با اشاره به دستگیری دو تیم تروریستی که قصد خرابکاری در مراسم را داشتند، تصریح کرد: با هرگونه عناصری که بخواهند امنیت مراسم را به خطر بیندازند مقابله خواهیم کرد و بعد از مراسم مشروح این ماجرا را اطلاع خواهم داد.

فرمانده قرارگاه شهید فهمیده با اشاره به تصویربرداری‌های لازم از مراسم سالگرد امام (ره) افزود:‌ پرواز هرگونه ریزپرنده و پرنده‌ها در روز مراسم ممنوع است و همکاری‌ لازم با سازمان صدا و سیما پیش بینی شده است.

سردار یزدی با بیان اینکه از کشورهای دیگر امسال نیز طبق روال سال‌های گذشته مهمان خارجی خواهیم داشت، تصریح کرد: از نمایندگان سازمان‌های بین المللی و سفارت‌خانه‌ها نیز نماینده خواهیم داشت.

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله افزود: به غیر از سخنرانی مقام معظم رهبری سخنرانی شخص دیگری پیش بینی نشده است.

وی با بیان اینکه دشمنان مردم و ایران اسلامی سالهاست در ابهام و زدودن افکار امام (ره) در جامعه تلاش می‌کنند، تأکید کرد:‌ این مسئله جدیدی نیست و دشمنان انقلاب در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی سعی دارند با مشکلاتی که در داخل کشور در زمینه اقتصادی به وجود آمده افکار و باورهای امام و اصول ایشان را زیر سوال ببرند.

وی با اشاره به انتقال  آرمان‌های امام (ره) به نسل جوان، افزود: این مسئله تنها به عهده سپاه نیست و مسئولین کشور نیز در این امر وظیفه دارند، کسانی که روزی امام را درک کردند وظیفه دارند در ابتدا آرما‌ن‌های ایشان را در خود ایجاد کرده و شرایطی که برای کارگزاران انقلاب فرموده بودند را انجام داده و سپس این آرمان‌ها را به نسل جوان انتقال دهند.

سردار یزدی با بیان اینکه غرفه‌های متعدد فرهنگی برای زائران پیش بینی شده است، افزود: این غرفه‌ها از بعدازظهر مراسم تا فردای آن مستقر خواهند بود.

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله تصریح کرد: از زائران عزیز تقاضا داریم توصیه‌های همکارانم در زمینه اطلاعاتی را انجام دهند و در زمینه مسائل راهنمایی و رانندگی نیز توجه ویژه‌ای داشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار