معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد به تشریح اقدامات این نهاد در حوزه اشتغال زایی مددجویان تحت پوشش پرداخت.

بازاریابی محصولات تولیدی مددجویان در فضای مجازیبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت الله عبدالملکی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی با بیان اینکه ۱,۵ میلیون طرح اقتصادی توسط مددجویان کمیته امداد از اواسط دهه ۷۰ تا سال گذشته اجراشده است گفت: با اجرای این طرح های اقتصادی ۷۵۰ هزار خانوار خودکفا و از تحت حمایت خارج شدند.

وی با بیان اینکه برنامه های اشتغال کمیته امداد در جهت حمایت از کالای ایرانی اجرا می شود،افزود: مردم با خرید تولیدات مددجویان تحت حمایت به تولید و حمایت از کالای ایرانی کمک می کنند و این امر نقش مهمی در اقتصاد ملی و مقاومتی دارد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با تاکید بر پشتیبانی از طرح های اقتصادی گفت: هر سال بودجه مناسبی برای پشتیبانی از بازار اختصاص داده می شود و البته امسال بازاریابی و فروش محصولات در فضای مجازی را تقویت خواهیم کرد.

وی اعتبار امسال اشتغال زایی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد را چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان از محل تسهیلات بانکها، دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برای حمایت از ایجاد و توسعه اشتغال پایدار در مناطق روستایی، عشایری و شهرهای زیر ده هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از محل صندوق امداد ولایت به اشتغال مددجویان اختصاص داده شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با اشاره به اینکه بخش عمده مشاغل کمیته امداد در حوزه فعالیت های اقتصادی سنتی است، ادامه داد: امسال سهم کمیته امداد در عرصه مشاغل نوین را افزایش خواهیم داد. همچنین با ارائه مدل جدید برای پایداری مشاغل از طریق پشتیبانی جدی بازاریابی و مشاغل نوین اقدام خواهیم کرد.

عبدالملکی با اشاره به اجرای طرح آزمایشی تولیدات چند رسانه ای برای ۲۰۰ نفر از مددجویان خراسان رضوی افزود: این کارگاه اشتغال زایی برای نخستین بار در این استان برگزار شده است و قصد داریم آن را در کل کشور توسعه دهیم.

وی با اشاره به تولید محصولات فضای مجازی و ICT که قابلیت صادرات دارند افزود: این امر در جهت اقتصاد دانش بنیان است که طی دو سال آینده کمیته امداد در این زمینه مرکز اصلی در سطح کشور خواهد شد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد درباره پایداری مشاغل ایجاد شده توسط کمیته امداد یادآورشد: ۱۰ تا ۱۵ درصد از مشاغل به دلیل فضای عمومی اقتصاد با شکست مواجه می شود که در این صورت با ارائه تسهیلات و یا بازگشت به چرخه حمایتی سعی می کنیم این طرح ها را مجدد احیا کنیم.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد، سهم استان خراسان رضوی در اعتبار اشتغال زایی مددجویان را ۲۵۰ میلیارد تومان از محل بانکها و کمیته امداد و ۱۰۰ میلیارد تومان برای اشتغال روستایی مصوب سفر رئیس جمهور به مشهد عنوان کرد.

وی ایجاد بازارچه های فروش محصولات تولیدی مددجویان تحت حمایت را علاوه بر نمایش توانمندی خانواده های تحت حمایت به عموم جامعه، موجب آشنایی مددجویان با فضای کسب و کار عنوان کرد.

انتهای پیام/

 

خودکفایی ۷۵۰ هزار مددجو طی سه دهه فعالیت کمیته امداد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار