وزارت امور خارجه افغانستان اعلام کرد که در سه سال گذشته، بیش از چهار هزار گذرنامۀ سیاسی که به این افراد توزیع شده بودند را باطل کرده است.

ابطال بیش از 4 هزار پاسپورت سیاسی توسط وزارت خارجه افغانستانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، پس از انتقادها درباره توزیع گذرنامه‌های سیاسی به افراد غیردولتی، وزارت امور خارجه افغانستان اعلام کرد که در سه سال گذشته، بیش از چهار هزار گذرنامۀ سیاسی که به این افراد توزیع شده بودند را باطل کرده است.

صبغت احمدی، سخنگوی وزارت امورخارجه افغانستان گفت که در دوره‌های پیش، این گذرنامه‌ها به گونۀ بی رویه توزیع می‌شدند و در اختیار برخی از چهره‌هایی که در دولت نبودند قرار می‌گرفت، اما در سه سال اخیر بسیاری از این گذرنامه‌ها از سوی این وزارتخانه باطل شده شده اند.

وی بیان داشت: «در جریان سه سال اخیر، بیش از چهار هزار پاسپورت سیاسی از سوی وزارت امور خارجه باطل شده اند و ما متهعد هستیم که هیچ پاسپورت سیاسی در تضاد با قانون به هیچ کسی تعلق نگیرد.»

بر اساس آمارهای وزارت امور خارجه افغانستان، هم اکنون برای ۲۷۷۵ گذرنامه سیاسی، از سوی این وزارت اعتبار داده شده که از این میان، ۱۳۹۲ گذرنامه سیاسی در وزارت امور خارجه برای مأمورین و دیپلمات‌های این کشور و همسرانشان توزیع شده اند و ۱۳۸۲ گذرنامۀ سیاسی نیز در اختیار مقامات بلند پایه قرار گرفته اند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.