رئیس عمومی اداره توزیع گذرنامه افغانستان اعلام کرد که روزانه هزار جلد گذرنامه برای مهاجرین افغانستانی مقیم ایران توزیع می شود.

روزنامه هزار جلد گذرنامه برای مهاجرین افغانستانی مقیم ایران توزیع می شودبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس عمومی اداره توزیع گذرنامه افغانستان اعلام کرد که روند صدور گذرنامه برای مهاجران افغان در ایران بدون هیچگونه مشکلی ادامه دارد و روزانه یک هزار جلد صادر می شود.

جنرال «سید عمر صبور» به ایرنا گفت: بر اساس برآورد وزارت امور خارجه و ریاست گذرنامه حدود دو میلیون و 500 هزار مهاجر افغان در ایران بدون گذرنامه هستند.

وی گفت: ایران از ظرفیت خوبی برخوردار است که می تواند روزانه در یک هزار مرکز هفت هزار گذرنامه صادر کند و ما نیز با الگوگیری از ایران توانسته ایم به طور مشترک با وزارت امور خارجه تعداد توزیع گذرنامه را در روز به شش هزار و 500 جلد برسانیم.

وی تصریح کرد: با هماهنگی با وزارت امور خارجه افغانستان مسئولیت توزیع پاسپورت به مهاجران افغان در ایران با وزارت امور خارجه است و ظرفیت توزیع سه هزار گذرنامه در روز وجود دارد.

صبور گفت: پنج مرکز در سراسر ایران برای توزیع پاسپورت ایجاد شده که همزمان شناسنامه نیز توزیع می کنند و کار در ایران بدون مشکل جدی ادامه دارد.

وی همچنین از افزایش ظرفیت در ریاست توزیع گذرنامه (پاسپورت)در کابل خبر داد که با الگو برداری از ایران، آلمان، آذربایجان و چین ممکن شده است.

وی گفت که از بخش های پلیس مرزی و شکایات ایران نیز در بخش پاسپورت دیدن کردیم و این بازدید در کارهای عملی ما مفید بود.

صبور گفت که تنها در ریاست مرکزی در هر ماه 60 هزار گذرنامه توزیع می شود، برای افزایش توزیع پاسپورت نیازسنجی کردیم و ظرفیت ها را نیز افزایش دادیم و مرکز چاپ پاسپورت را به معیارهای بین المللی رساندیم.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.