اسلام آباد از پیشنهاد «اشرف غنی» برای از سرگیری مذاکرات با «اسلام آباد» استقبال کرد.

واکنش اسلام آباد به پیشنهاد افغانستان برای مذاکرات صلحبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، اسلام آباد از پیشنهاد «اشرف غنی» برای از سرگیری مذاکرات با «اسلام آباد» استقبال کرد.

وی نهم حوت/ اسفندماه جاری در نشست صلح کابل گفت: با فراموش کردن گذشته به دنبال مذاکره با پاکستان و آغاز دور جدید گفت‌وگوهای سیاسی با این کشور هستیم.

اشرف غنی پیشنهاد کرد که طالبان با بازگشایی دفتر خود در کابل ضمن مذاکره با دولت برای نجات افغانستان به روند صلح ملحق شوند و برای اعضای طالبان و خانوده آنها که حاضر به صلح باشند گذرنامه و ویزا برای سفر به کشورهای مختلف فراهم می‌شود.

روزنامه اردو زبان «اوصاف» پاکستان نیز روز جمعه در خبری نوشت که «عمر زاخیلوال»، سفیر افغانستان در پاکستان با ناصر خان جنجوعه، مشاور امنیت ملی این کشور ملاقات کرده و پیام اشرف غنی در خصوص پیشنهاد مذاکرات و روابط نزدیک با پاکستان برای تقویت ثبات و امنیت منطقه را ابلاغ کرده است.

بر اساس این گزارش، سفیر افغانستان به ایفای نقش پاکستان به عنوان کشور همسایه برای موفقیت این اقدام، ابراز امیدواری کرد.

مشاور امنیت ملی پاکستان نیز در این دیدار گفت که اسلام آباد خواهان خاتمه فوری خون ریزی ها در افغانستان است.

به نوشته ایرنا، ناصرخان جنجوعه افزود که امنیت افغانستان برای پاکستان ضروری بوده و پاکستان همواره چه در سطح منطقه ای و چه در سطح جهانی از تلاش های صلح و امنیت افغانستان حمایت کرده است.

بر اساس این اخبار، دو طرف بر برقراری روابط نزدیک میان دو کشور تاکید کردند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار