امام جمعه موقت یاسوج گفت: معیشت مردم با مشکل روبروست و مسئولان باید اقدام کنند

به گزارش  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛ خطیب موقت جمعه شهر یاسوج در خطبه های نماز جمعه امروز یاسوج گفت:توصیه همه ائمه و اولیای الهی این است که تقوای الهی را در این ماه رعایت کرده و استغفار کنیم و از خدا آن چیزی را که نیاز داریم طلب کنیم.

امام جمعه موقت یاسوج با بیان این که ائمه از ماه مبارک رمضان نهایت استفاده را می‌بردند افزود: ائمه شب‌های ماه مبارک رمضان را نمی‌خوابیدند تا بتوانند از ساعات و دقایق ارزشمند ماه مبارک رمضان نهایت استفاده را ببرند.

وی زیاد دعا کردن را یکی دیگر از کارها در این ماه دانست و گفت: به ویژه سحرها که قرآن در دو جا سفارش می‌کند که در این ماه دعا و همچنین استغفار کنید.

حسینی‌صدر به فرمایشی از امام هشتم اشاره کرد و گفت: تلاوت قرآن یکی دیگر از مهم‌ترین کارها در این ماه است و باید در کنار قرائت قرآن به معنای آن هم توجه کرد و تفسیر قرآن در کنار تلاوت قرآن باشد.

حسینی‌صدر به توصیه بعدی امام رضا اشاره کرد و از توبه به عنوان یکی دیگر از کارهای مهم نام برد و افزود: دامن ما آلوده است که در این ماه باید طاهر شویم و باید بر سر این سفره گسترده در ماه رمضان توبه کنیم چرا که در بخشش خداوند باز است.

امام جمعه موقت یاسوج در خطبه دوم نماز سیاسی عبادی امروز شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که در استان فرا رسیدن لیالی قدر هستیم اظهار کرد: شهادت حضرت علی آن قرآن ناطق را داریم که باید از فیوضات این شب‌ها استفاده کامل کنیم چرا که شب نزول قرآن است و معنای ان این است که فرقی میان قرآن ناطق و قرآن صامت نیست و آن ها با هم قرین و نزدیک هستند.

حسینی‌صدر افزود: احیا گرفتن شب‌های قدر به معنای نخوابیدن نیست بلکه به معنای استفاده درست از این شب‌های ارزشمند است که مردم ایران اسلامی به خوبی از این شب‌ها استفاده می‌کنند.

خطیب موقت جمعه شهر یاسوج به روز قدس جمعه آخر ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: این روز برخواسته از اعتقادات عمیق حضرت امام بود و امروز هم دشمنی وقیحانه دشمنان به خصوص آمریکا را می‌بینیم که سفارت خود را به قدس اشغالی انتقال داده است و همه باید علیه این اقدامات فریاد بزنند.

وی به بیانات رهبری در جمع مسوولان نظام اشاره کرد و گفت: باید این بیانات را مطالعه کرد به ویژه در جمع کارگزاران نظام که فرمودند معیشت مردم با مشکل روبروست و مسوولان باید اقدام کنند و فرمودند که از همان ابتدا ره زدن مشکلات مردم به برجام اشتباه بود.

این خطیب جمعه بیانات رهبری را صریح و روشنگرانه دانست و گفت: بیانات ایشان خیلی از بن بست‌ها را باز کرده است و به همین منظور در خصوص برجام و ادامه ان باید فرمایشات معظم له را نصب العین قرار دهیم تا ضرر نکنیم.

حسینی‌صدر به ۱۴ و ۱۵ خرداد و دو حادثه مهم در این روزها اشاره کرد و گفت: آغاز نهضت و حرکت آن که آغاز آن از چنین روزی بود و همچنین در ۱۴ خرداد رحلت امام را داریم هر چند که خیلی ها فکر می‌کردند کشتی انقلاب در دریایی پرتلاطم رها شده اما با انتصاب رهبری دست خدا و حق بیرون آمد و جانشینی سالم و شاگرد تربیت شده همان امام رهبری نظام را به دست گرفت و مهمتر از ان دو حادثه و واقعه انتخاب رهبری بود.

وی گفت: سجده شکر به جا می‌آوریم که پس از گذشت بیش از ۳۰ سال از رحلت امام و برگزیدن جانشین خلف در حال تجربه پیروزهای بزرگی در منطقه هستیم و دشمن امروز نمی‌داند چگونه این تفکر و اندیشه اسلام ناب را مهار کنند همان گونه که رهبری پیش بینی کردند در ۲۵ سال آینده دیگری چیزی به نام رژیم اشغالگر قدس نخواهیم داشت.

انتهای پیام/د

نمازجمعه شهر یاسوج برگزار شد

برچسب ها: نماز جمعه ، قدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.